David Reid a jeho 18letý syn Lewis se obávali, že na palubě Airbusu A-380 v hodnotě více než sedm miliard korun došlo k explozi. V luxusní business třídě podle něj povolily nouzové dveře a vytvořila se u nich čtyřcentimetrová mezera, kterou proudil do letadla mrazivý vzduch a následně také poklesl tlak vzduchu v kabině.

"Letěli jsme už asi dvě hodiny, když se ozvala opravdu velmi hlasitá rána a do letadla začal proudit mrazivý vzduch. Byl to opravdový šok, měli jsme za to, že vybuchla nějaká bomba. Letuška jen zmateně poskakovala a zírala na dveře. Její obličej zbělal. Proběhla uličkou a do komunikačního systému s posádkou začala křičet: 'dveře povolí, dveře povolí'. Poté se schovala za své místo," uvedl Reid.

Dveře nakonec oblepili páskou

"Někteří pasažéři brečeli a vyděšeně opakovali, že spadneme. Byla to opravdová panika. U nouzových dveří byla jasně patrná mezera a to jsme letěli ve výšce asi 8200 metrů. Po několika momentech šoku začala posádka vyplňovat mezery přikrývkami a polštáři. Své dílo pak dokončili oblepením dveří páskou," popisoval nepříjemné chvíle Reid.

"Po zbytek letu byly na palubě úděsné podmínky. Dveře dělaly nesnesitelný hluk, který byl tak silný, že nebylo slyšet vlastního slova. A co bylo nejhorší, na palubě snad mrzlo," dodal cestující, který sám disponuje pilotním průkazem.

Tvrdí, že po letu onemocněl a musel následně zkrátit životní výlet, jak spolu se svým synem svou cestu nazývali. Uplynulé měsíce totiž otec bojoval s leukémií a tato cesta ho měla oprostit od problémů. Syn už prý celý incident nahlásil vyšetřování leteckých nehod.

Mluvčí Airbusu i aerolinek mají jiný příběh

"Můžeme potvrdit, že na palubě našeho stroje A380 letícího z Bangkoku do Hong Kongu byl písklavý zvuk, který způsobovaly jedny z dveří ve vrchním patře. V žádný moment ale nebyla bezpečnost letu v ohrožení," reagoval mluvčí aerolinek Emirates. Toho následně podpořil i mluvčí Airbusu.

"Není možné, aby se dveře u stroje A380 během letu jen tak otevřely. Otevírají se dovnitř a mají bezpečnostní mechanismy. Ty dveře se během letu neotevřely a na palubě nedošlo k poklesu tlaku vzduchu v žádné fázi letu. Hluk byl pak způsoben nedoléháním nafukovacího těsnění dveří a spodní lišty dveří. Příčinu tohoto nedostatku nyní prošetřujeme. Přikrývky byly rozmístěny kolem dveří jen proto, abychom co nejvíce eliminovali nepříjemný zvuk," uvedl podle deníku Daily Mail mluvčí Airbusu.