Hlavní obsah

Hi-tech deka mění barvu podle spokojenosti pasažéra

Novinky, tnk

Letecká společnost British Airways začala na palubách svých letounů testovat nevšední hi-tech přikrývky. Ty se mají zabarvovat podle pasažérovy nálady. Pokud je spokojený a spí klidně, budou modré. Pro palubní posádku je to signál, že mají spokojeného cestujícího.

Foto: British Airways (5x)

Pokud je cestující spokojený, deka se zbarví do modra.

Článek

Přikrývky jsou vyrobené ze speciálních optických vláken, která se zabarvují podle informací přenášených do deky z nasazené čelenky. Na té jsou neurosenzory snímající mozkové vlny. Ty jsou pak prostřednictvím Bluetooth přeneseny do elektroniky pokrývky, která se zbarví podle aktuální nálady cestujícího.

Pokud se cestující cítí pohodlně a jsou klidní a uvolnění nebo jsou v hlubokém spánku, mají být deky modré, pokud se naopak cítí nekomfortně a jsou ve stresu, zabarví se do červených odstínů.

Foto: British Airways

Jiné barevné tóny znační prostor pro zlepšení komfortu.

Přikrývky nesou název „Happy blankets” neboli šťastné přikrývky. Jak název naznačuje, jejich účelem je učinit pasažéry spokojené a zjistit, co by jim mohlo během letu udělat dobře.

Foto: British Airways

Před testováním si cestující musí nasadit speciální čelenky.

Společnost už tyto deky nechala otestovat skupinou dvanácti dobrovolníků na palubě letounu B787 Dreamliner obsluhujícího trasu z londýnského Heathrow do amerického New Yorku.

Test například ukázal, že se cestující cítí lépe, když dostanou občerstvení. Pro pocity bylo ale důležité nepřejídat se těžkými jídly.

Foto: British Airways

Občerstvení podle očekávání zlepšilo pocity cestujících.

Vliv na barevnost měly i různé druhy filmů od komedie po horory, výsledky ovlivňovalo i zvolené osvětlení na palubě letadla či specifické místo k sezení.

Foto: British Airways

Letecké společnosti díky přikrývkám získají informace o vhodnosti různých filmových žánrů pro promítání na palubě letadel.

„Je to vůbec poprvé, kdy nějaká letecká společnost použila podobnou moderní technologii ke zjištění zpětné vazby na své služby. Díky tomu můžeme spolehlivě zjistit, zda cestující na palubách našich letadel mají dostatek podnětů k tomu, aby mohli spokojeně relaxovat nebo spát. Zároveň se dozvíme, co přesně má na jejich pohodlí vliv. Zda osvětlení paluby, jídlo, zábavní systém nebo pozice, ve které sedí či leží,“ uvedl Petr Duchek, obchodní ředitel British Airways pro Českou republiku, Polsko a Slovensko.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám