Hlavní obsah

Projekt garáží na Letné vyvolává rozepře

Právo, Petr Janiš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Petici proti nové podobě podzemních garáží na Letenské pláni spustila Strana zelených. Zjistila totiž, že garáže, jejichž stavba je součástí tunelového komplexu Blanka, dostaly jiný architektonický tvar a že je má od třídy Milady Horákové oddělit až šestimetrový val.

Foto: repro, Právo

Uvažovaná střecha nad Letenskou plání

Článek

„Bylo to tak 27. září prezentováno starostou Prahy 7 Markem Ječménkem a architektem Radanem Hubičkou na setkání s občany,“ řekl Právu zastupitel SZ Ondřej Mirovský.

„Salámovou metodu vylepšování mohou úředníci magistrátu a spolupracující architekti uplatnit na svých zahradách. Veřejný prostor si zaslouží citlivější přístup,“ přidala se šéfka pražských zelených Petra Kolínská.

Architekti se snaží rozptýlit rozhořčení. „Byla to jen studie proveditelnosti, co by se s tím dalo dělat, kterou si objednal Útvar rozvoje města,“ řekl Právu architekt Peter Suďa z Hubičkova ateliéru. Pokud se bude projekt zadaný magistrátním odborem městského investora realizovat, podle Mirovského poškodí část Letenské pláně.

„Navíc je v naprostém rozporu s dřívějšími vizualizacemi, které žádný val nepředpokládaly. Stejně tak nebylo v plánu stavět zcela zbytečnou a rozsáhlou střechu. Podél ulice Milady Horákové je naopak třeba doplnit stromořadí a keře,“ uvedl Mirovský.

Stavbaři s valem nepočítají

Mluvčí Metrostavu, který Blanku staví, František Polák o změně projektu garáží nevěděl, s až šestimetrovým valem stavbaři nepočítají. „Letenská pláň bude o necelý metr, 70 centimetrů výš kvůli hluku od kol projíždějících aut, a hlavně tramvají,“ řekl Právu Polák.

Projekt podzemních garáží s výjezdem směrem do ulice U Sparty a s vchodem pro pěší na jižní straně třídy Milady Horákové podle něho změn nedoznal a stále počítá s 860 parkovacími stáními. „Vchody mají vypadat podobně jako na Palachově náměstí,“ poznamenal Polák.

O garáže se vede právní bitva

O garáže na Letné se vede právní bitva. Byly součástí stavebního povolení, jež z podnětu sdružení Za naši budoucnost zrušil Nejvyšší správní soud. Magistrát pak dokonce musel zahájit řízení o odstranění realizovaných staveb. Jenže vše je jinak a stavbaři se od města dozvěděli, že mohou pokračovat.

Do hry vstoupil nový ministr pro místní rozvoj Karel Jankovský (VV). Jeho resort 30. srpna změnil své červnové, soudem vynucené rozhodnutí, jímž zastavilo stavební řízení. Z podnětu advokáta Karla Muzikáře, jehož si najala Praha, zamítlo námitky občanských sdružení a stavební povolení potvrdilo.

Jankovský vyhověl Muzikářově námitce, podle níž ministerstvo postupovalo při zastavení stavby špatně. Mělo se prý řídit starým, a ne novým stavebním zákonem. Proti ministrem podepsanému rozhodnutí však sdružení podala rozklad. „Garáže na Letné i Trojský most budou letos zahájeny,“ řekl Polák. Metrostav podle něho ještě stále čeká na výrok Okresního báňského úřadu v Kladně o červencovém závalu v tunelu Brusnice. Od 1. října se plně zprovoznila pro tramvaje křižovatka Prašný most. Stavbaři zde dokončili výjezdové rampy z budoucích tunelů Brusnice.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám