Článek
Možná jsou na autosalonu v Ženevě krásnější auta, ale moc jich nebude. Už samotné základní BMW vypadá perfektně, ale po úpravě od německé tuningové firmy, které má na stolku svého stánku pěkné heslo „méně je více“, vypadá prostě skvěle.
Karoserie AC Schnitzer ACL2 dostala pořádnou dávku vizuálního adrenalinu. Takže rozšíření blatníků, pořádný přední nárazník, krásně provedené výdechy za koly nebo funkční křídlo jsou prostě dokonalé. Navíc vše je z karbonu, což hodnotu ještě zvyšuje. I když v interiéru zmizely dvě zadní sedačky, nikomu to asi nevadí. Ty, co tam zůstaly, bohatě stačí. Volant je dramaticky tvarovaný, jak joystick šíleného pařana. Ale to prostě patří k věci. Vždyť to, co je pod kapotou, je na skutečně pořádnou akci.
Začneme od podvozku. Za červenými dvacetipalcovými koly se objevují nové ohromné karbon-keramické kotoučové brzdy, krocené vředu třmeny s šesti pístky, vzadu se čtyřmi. Pak tu máme jiné pružení – tohle pochází z BMW M4. Za ním pak vzadu objevujeme sportovní diferenciál s omezenou svorností. Přes kardan postupujeme až k motoru, který opět pochází z M4.
Ovšem připomeňme si, že tovární nastavení tohoto jistě výkonného agregátu má 317 kW a 550 N.m. Pár úpravami ale u AC Schnitzer získali výkonové mapy s top čísly 411 kW a 740 N.m. Změn bylo prý mnoho a mnoho. Jedna za všechny: sání vzduchu je zcela nové, a aby se odlehčilo vozu, tyhle zkrácené sportovní trubky se závodním filtrem jsou opět z karbonu.
Auto má hmotnost 1450 kg a s ní si dokáže poradit naprosto brilantně. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,9 sekundy a dvoustovkou jede už za 10,9 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 330 km/h.
Cena auta je podle firmy 149 000 euro (4 milióny korun), ale prý není na prodej. Aby také ano. Takový skvost se jen tak neprodává.