Hlavní obsah

Rinspeed Etos: BMW i8 se schovávacím volantem a helipadem na dron

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BMW i8 je samo o sobě futuristické auto. Když se k tomu přidá ještě nějaká úprava, je opravdu na co koukat. Švýcarský úpravce Rinspeed přichází vždy s něčím extra a firma letos šedesátiletého Franka M. Rinderknechta nezklamala ani tentokrát. Jejich nejnovější počin se ukáže na výstavě elektroniky CES příští rok v lednu v Las Vegas.

Rinspeed Etos: BMW i8 se schovávacím volantem a helipadem na dronVideo: Rinspeed

 
Článek

Švýcarský Rinspeed příští rok přijde už se svým dvacátým pátým konceptem automobilu. Na svém kontě má obojživelná auta nebo elektrické modely ve skutečné velikosti, které můžete ovládat mobilním telefonem.

Foto: Rinspeed Etos

Rinspeed Etos

Majitel Rinspeedu je vždy představoval na švýcarském autosalonu. Nyní to bude vůbec poprvé, kdy zamířil jinam, a to konkrétně na prestižní veletrh CES do Las Vegas.

Zatím poslední notně upravený model vychází z hybridního supersportu BMW i8. Jmenuje se Rinspeed Etos a kromě volantu, který lze schovat do přístrojové desky (protože auto umí řídit samo), má v základní výbavě i dron, pro nějž je v zadní části připravena přistávací plocha.

Foto: Rinspeed Etos

Rinspeed Etos

Nápad s dronem je mimochodem vtipný a originální, vzhledem k rychlosti běžných dronů si ale nejsme jisti, zda vůz zvládne sledovat po celou dobu jízdy.

Motor je sériový

Auto, v jehož útrobách najdete 21palcovou ultra HD (4K) obrazovku, mimochodem hlídá osm kamer, což se hodí třeba při parkování.

Kola mají rozměr 20 palců a použitý motor je zcela shodný s tím, co nabízí standardní BMW i8.

Foto: Rinspeed Etos

Rinspeed Etos

Pohon tak má na starost přeplňovaný tříválec TwinPower Turbo o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 320 Nm. Ten pohání zadní kola. Ta přední naopak roztáčí elektromotor. Má výkon kW (131 k) s točivým momentem 250 Nm. Celkový výkon činí 362 koní a 570 Nm točivého momentu.

Zrychlení na stokilometrové tempo za hodinu zvládne standardní i8 za 4,4 s, nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h. V čistě elektrickém režimu je nejvyšší hodnota omezena na 120 km/h a dojezd činí maximálně 35 kilometrů.

Foto: Rinspeed Etos

Rinspeed Etos

Po výstavě CES se dočká i Evropa, zajímavý koncept uvidíte naživo v březnu na ženevském autosalonu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám