Hlavní obsah

BMW 530d xDrive M Performance: sportovnější vzhled, stejný výkon

Novinky, Martin Žemlička

BMW má od loňska kromě divize M, která má tradici již 40 let a přináší opravdu sportovní modely, také divizi M Performance. Ta sice nenabízí vysloveně sportovní automobily, proti běžným modelům ale nabídne množství zajímavých sportovních doplňků. Na českých silnicích jsme vyzkoušeli BMW 530d xDrive M Performance.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW 530d xDrive M Performance

Článek

BMW řady 5 (F10) sice není na českých silnicích úplně běžný model, kdo by se chtěl ještě více odlišit, má od loňska možnost pořídit si značkový tuning přímo od mnichovské automobilky. Máte u něj jistotu, že jde o kvalitní a důkladně otestované díly, byť je samozřejmě třeba počítat s vyšší cenou.

Divize M Performance nemá být vysloveně sportovní (což je výsada pro mnohé ikonické divize M), ale má nabídnout hezčí styling. Konkrétně jde o řadu 1, 3 a 5, roadster Z4 a dále pro SUV X5 a X6.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW 530d xDrive M Performance

V případě řady 5, kterou vidíte na fotografiích, se jedná pouze o styling, jízdní vlastnosti zůstaly stejné. Vzhledem k pohonu všech kol xDrive není s tímto autem taková zábava jako v případě pohonu zadních kol, v přímce jde však díky výkonu 250 koní (180 kW) a s masivními 400 Nm o dynamicky hodně zajímavý model.

Navzdory velikosti i hmotnosti je tento třílitrový šestiválec velmi podmanivý, to vše při spotřebě mezi 8 – 9 litry nafty. Zvuk motoru, respektive výfukového potrubí vám asi srdce nerozbuší, ale to se u vznětových motorů tak trochu čeká. Není to tak špatné, zejména díky tomu, že jde o šestiválec s třílitrovým zdvihovým objemem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW 530d xDrive M Performance

Co všechno je jiné proti běžné řadě 5? V případě M Performance si můžete vybrat hned z několika oblastí a koupit jen to, co chcete. Bohužel, například pro tento model není k dispozici zvýšení výkonu motoru, tvrdší tlumiče nebo nový výfukový systém.

Zkoušené provedení dostalo karbonový přední spoiler („lízátko“), vzadu přibyl malý spoiler na odtrhové hraně. Hezkým kontrastem jsou i karbonová zpětná zrcátka a černé prahové lišty. Auto stojí na dvacetipalcových kolech, které sice vypadají efektně, komfort jízdy ale logicky snižují.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW 530d xDrive M Performance

Uvnitř je volant z alcantary s červeně označeným středem, který se mnohem lépe drží – v zimě nestudí, a když máte zpocené ruce, na rozdíl od koženého méně klouže. Sportovní sedačky lze přikoupit i ke standardní verzi, skořepinové sedačky v rámci M Performance se nabízejí pouze pro řadu 1 a 3. Pedály lze přikoupit z hliníku, v případě zkoušeného modelu šlo ale o klasické, méně pohledné černé z plastu.

M Performance: ceny
boční prahy3 075 Kč
ozdobné mřížky pravá/levá1 427 Kč
kryty zrcátek (karbon) - levá/pravá7 661 Kč
spoiler (karbon)13 449 Kč
Lepidlo (nutné pro spoiler)712 Kč
kola 464M122 870 Kč
karbonový přední spoiler s lízátky32 156 Kč
M Performance diffuser12 582 Kč
M Performance volant26 163 Kč
Celkem229 190 Kč
Zdroj: BMW Česká republika

Celkově lze aktuální řadu 5 vyšperkovat řadou detailů, které z velkého a tudíž vizuálně lehce neohrabaného auta udělají vizuálně zajímavý model. M5 to sice není, oproti základní verzi ale stojí pětka v úpravě od M Performance za delší pohled.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW 530d xDrive M Performance

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám