Hlavní obsah

Test Kawasaki ER6-n – útokem na přezrálé hrušky

Novinky, Petr Kološ

Motorka Kawasaki ER6-n - nevypadá tuctově a je s ní zábava. A když si teď na konci sezóny řeknete u svého dealera o slevu, je velmi pravděpodobné, že se s pořizovací cenou dostanete i pod magických 150 tisíc korun. Před pár lety naprosté sci-fi.

Foto: Petr Kološ

Kawasaki ER6-n

Článek

I s ohledem na peníze se chyby na motorce hledají těžce. Co vlastně kritizovat u stroje renomovaného japonského výrobce, který s ohledem na mizernou náladu na trhu snížil už na začátku sezóny 2012 ceníkovou cenu na 158 400 Kč?

Možná se ER6-n zdá příliš moderní a moc divoká. Nikdo vám ale v takovém případě nebrání poohlédnout se po motorce klasických tvarů. Mimochodem, Suzuki Bandit se dostala už pod 130 000 Kč. A když zmiňujeme Suzuki, tak v jejich nabídce najdete i motorku daleko komplikovanějších křivek, než je ER6-n.

Foto: Kawasaki

Kawasaki ER6-n

U testovaného stroje oceňuji už jeho typický atribut (je ve výrobě od roku 2005), kterým je vyosené péro zadního tlumiče - lakováno ve stejném odstínu jako motorka. Líbí se mi výfuk pod motorem i klenutá nádrž, na kterou navazuje úzký světlomet. Kladně vyniknou i stavitelné páčky.

Nová přístrojovka, v nabídce i kapotovaná verze

Modelový rok 2012 dostal novou přístrojovou desku. Analogový otáčkoměr doplňuje velký displej s digitálním ukazatelem rychlosti. I když jde o motorku z kategorie nízkorozpočtových, nabízí počítač s informací o dojezdu a spotřebě. Se spotřebou souvisí i vtipná ECO ikona. Kdyby se místo ní objevil ukazatel zařazené rychlosti, mělo by to jistě větší význam.

Krátký motocykl padne skvěle do ruky. Jezdci nabízí vzpřímený posaz. Díky němu sice nabudete dojmu, že máte vše excelentně pod kontrolou (tedy až na tachometr, ten je mimo zorný úhel), ovšem při vyšších rychlostech (cca nad 130 km/h) budete zároveň trpět ve větru. Pro tyto případy je v nabídce kapotovaná verze ER6-f.

Foto: Petr Kološ

Kawasaki ER6-n

Řadový dvouválec přichází s novou palivovou mapou, s upraveným vstřikováním a výfukovým systémem. Výkon je sice stejný jako v minulých letech (72 koní/8500 ot./min.), výrobce ale slibuje lepší průběh. A to test potvrdil.

Od 3250 otáček máte k dispozici skoro veškerý točivý moment. Vrcholí v 7000 otáčkách, od kterých se pak můžete vézt na vlně výkonu. Jeho maximum přichází v 8500 otáčkách. Roztočený dvouválec pak srdnatě bojuje až do 11 000 otáček, kdy mu křídla přistřihne omezovač.

Foto: Petr Kološ

Kawasaki ER6-n

Díky velmi brzy dostupnému točivému momentu i lineárnímu nástupu výkonu, bez propadů a nečekaných explozí, i díky snadnému dávkování, je ER6-n velmi příjemná na běžné, všednodenní ježdění. V tomto duchu jsou naladěny i brzdy. Opět - nic záludného ani přehnaně ostrého.

Charakterní řadový dvouválec, tuhý (a přepracovaný) rám, kvalitní komponenty, dobrá výbava, záruky, renomé Kawasaki a nízká cena – tímto vyzývá model ER6-n na souboj jednoho soupeře za druhým. Padají jako přezrálé hrušky. Otázkou zůstává, jestli jsou oblíbenější padané, nebo trhané.

Foto: Petr Kološ

Kawasaki ER6-n

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:649 ccm, R2, čtyřtakt, chlazený kapalinou
Max. výkon:72k / 8500 ot./min.
Max. točivý moment:64 Nm při 7000 ot./min.
0 - 100 km/h:výrobce neudává
Kapacita nádrže:16 l
Hmotnost:204 kg
Pohon:řetězem
Cena:158 400 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám