Hlavní obsah

Mercedes-AMG představuje A 45 a CLA 45, mají nejvýkonnější čtyřválce na trhu

Novinky, laz

Na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, který se koná od 4. do 7. července, poprvé Mercedes ukazuje vrchol svých kompaktních vozů. Verze 45 u modelů třídy A a CLA nabídne až absurdní výkony.

Představení Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Video: Mercedes-AMG

 
Článek

Není divu, že se oddělení Mercedes-AMG na malou třídu A vrhlo až v minulé generaci. Předchůdce se sendvičovou konstrukcí podlahy, a tudíž vysokým pontonem, by nebylo na ostrý hatchback snadné přestavět.

V aktuální generaci Áčka nám AMG nejdříve naservírovalo relativně slabší verzi 35, nyní dochází i na plnotučnou variantu 45, stejně jako u CLA. Už tradičně je u AMG k dispozici standardní verze a varianta S.

Foto: Mercedes-AMG 4x

Mercedes-AMG uvádí rovnou dva vrcholné modely najednou.

Nadopovaný dvoulitr tak ve verzi 45 dává 285 kilowattů (382 koní), přičemž 45 S už nabídne 310 kW (416 koňských sil). Vždy v páru s dvouspojkovou osmistupňovou převodovkou. Sílu přenáší pohon všech kol, který nabízí Drift mód s preferencí pohonu zadních kol.

Představení Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ CoupéVideo: Mercedes-AMG

Maximální rychlost je u obou verzí omezena na 250 km/h, v případě objednání balíčku se školením je pak elektronicky posunuta na 270 km/h. Eskový model zvládne stovku za 3,9 sekundy, slabší verze za 5,9 sekundy. Pokud jde o CLA, ta je v tomto ohledu vždy o setinu pomalejší.

Foto: Mercedes-AMG

CLA už je ve standardní verzi širší než áčko, rozdíl u AMG proto není tak výrazný.

Foto: Mercedes-AMG

Zezadu tolik rozdílů oproti verzi 35 není.

Novou variantu poznáte na první pohled i podle masky chladiče Panamericana se svislými lamelami. Znatelné je také rozšíření blatníků, které dělají prostor fakticky širší přední nápravě. Odlišná je verze 45 S i vizuálně, má větší koncovky výfuku a devatenáctipalcové disky kol.

Foto: Mercedes-AMG

Tato sedadla najdete i ve verzi 35, novinkou jsou žluté detaily.

Inženýři se nezaměřili jen na zvýšení výkonu, karoserie je významně vyztužena, především na přídi, díky čemuž se mají širší kola a náprava s ostřejší geometrii do čeho opřít.

O datum uvedení na trh ani ceně se u Daimleru zatím nezmiňují. V centru Budapešti jsme nicméně nedávno potkali maskované CLA 45 v karosářské variantě Shooting Brake, která se rovněž očekává.

Anketa

Čtyřválec se 310 kW. Co na to říkáte?
Super motor. Skvělé!
33,3 %
Dobré, ale co na to životnost?
60,6 %
Šílené, kam to půjde dál?
6,1 %
Celkem hlasovalo 381 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám