Hlavní obsah

Elektrická třída V už jezdí v provozu. Mercedes novinku uvede v září

Právo, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mercedes představí EQV, sériovou verzi elektrické třídy V, až v září na autosalonu v německém Frankfurtu. Finální testování však už dobíhá a stuttgartští se nyní chlubí prvními fotkami novinky v reálném provozu.

Foto: Mercedes-Benz 3x

Koncept se od produkčního vozu příliš lišit nebude.

Článek

Užitková divize Mercedesu se rozhodla nevypálit elektrickou verzi třídy V hned a jen tak při faceliftu klasického Véčka. Nejprve jsme viděli koncept na autosalonu ve švýcarské Ženevě, který má začerněná skla a ne zcela dokončený interiér, stejně jako nereálně zatmavené světlomety.

Jinak je ale tohle auto prakticky sériové, ještě jako formální koncept se už ale prohnalo po ulicích španělské Barcelony.

Foto: Mercedes-Benz

Záď je shodná s klasickou verzí.

A podívaná je to zajímavá, protože Mercedes se rozhodl, že s elektrickým pohonem připraví Véčku i podstatně jiný design přídě. S velkou maskou a podobně obří hvězdou se hrdě hlásí k rozrůstající se rodině elektromobilů Mercedesu, kterou s písmeny EQ založil Smart a SUV EQC.

Dojezd na jedno nabití činí až 400 kilometrů. Integrovaná funkce rychlonabíjení znamená, že energie potřebná k dojezdu zhruba 100 kilometrů může být dobita za 15 minut.

Koncept EQV má hnací přední nápravu s kompaktním elektromotorem o výkonu 150 kW. Maximální rychlost činí 160 km/h.

Foto: Mercedes-Benz

Uvnitř najdete novější infotainment MBUX, který nedostala zatím ani faceliftovaná verze třídy V.

Energie je dodávána lithio-iontovou baterií o kapacitě 100 kWh, umístěnou pod podlahou, takže neomezuje vnitřní prostor pro cestující.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám