Hlavní obsah

Nových crash testů se učastnila tři SUV. Nejdrsnější off-road překvapivě obstál

Novinky, fra

Mezinárodní nezávislá testovací organizace Euro NCAP provedla crash testy třech aut, které můžeme řadit mezi SUV nebo až terénní vozy. Všechny získaly nejvyšší ohodnocení. Výsledek ukazuje, že i taková auta mohou být bezpečná.

Kompletní nárazové testy Seatu Tarraco z roku 2019Video: EuroNCAP 3x

 
Článek

Vysoká SUV nebo přímo terénní auta mají často problémy s tím, že jejich vysoká přední kapota není zrovna ideální pro střet s chodcem. Některá terénní auta pak také svou výškou a hmotností zcela mění dynamiku borcení karoserie a vyhýbají se méně obratně překážkám, takže často nedosáhnou na nejvyšší ohodnocení.

Ne tak ovšem Honda CR-V, Mercedes-Benz G a Seat Tarraco. Všechny tři dostaly ve výsledku nejvyšší ohodnocení, i když nějaké ty drobné chyby se najdou i u nich.

Seat Tarraco

Nás asi nejvíc bude zajímat Seat Tarraco, což je sourozenec Škody Kodiaq. Je na stejné podvozkové platformě MQB, jen má jinou karoserii a design. A jelikož Škoda Kodiaq dostala v roce 2017 pět hvězdiček, to samé se očekávalo i od španělské verze. Tarraco prošlo testem s motorem 1.5 TSI se standardní bezpečnostní výbavou, která zahrnuje třeba systém nouzového brzdění.

Foto: Euro NCAP

Crash test Seatu Tarraco

Výsledek byl podle očekávání za 5. Vlastně všechny výsledky z crash testů i hodnocení bezpečnostních prvků ukázaly vysokou ochranu jak cestujících, tak i chodců. Jen v oblasti A sloupků je nebezpečnější oblast pro chodce, kteří by byli sraženi.

Mercedes-Benz G

Velký terénní automobil ve verzi G 350d má pohotovostní hmotnost 2451 kg, takže to není žádný drobek. Hybnost je velká, rámová konstrukce nekompromisní, a i když má auto komplexní bezpečnostní výbavu, ne vždy to musí stačit. Ovšem zde, až na slabší ochranu hrudníku řidiče, bylo vše v pořádku.

Kompletní nárazové testy Mercedes-Benzu G z roku 2019Video: EuroNCAP

Tradiční problém velkých teréňáků, tedy ochrana chodců, je i tady trochu slabší, ale nikde nepřekročila povolené normy. Výsledek tak mohl s klidem znít pět, tedy maximum hvězdiček z testů pro novou třídu G.

Foto: Euro NCAP

Crash test Mercedes-Benzu G

Honda CR-V

Oblíbené SUV Honda CR-V přišlo do testu s benzínovým motorem, na rozdíl od minulé generace, která šla v roce 2013 do testu s motorem naftovým. Tehdy si odnesla pětihvězdičkové ohodnocení a nic jiného se nečekalo ani tentokrát.

Kompletní nárazové testy Hondy CR-V z roku 2019Video: EuroNCAP

V ochraně posádky a dětí v rámci crash testů je vše v pořádku. Společnost Euro NCAP ale odhalila horší ochranu hlav, a hlavně pánví chodců, které by auto srazilo. Oblast nad přechodem mezi maskou chladiče a světly je příliš pevná a způsobí větší zranění.

Na pětihvězdičkový výsledek ale nakonec i tahle chyba stačila.

Foto: Euro NCAP

Čelní nárazový test Hondy CR-V

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám