Hlavní obsah

Nabídnout kompletní řadu elektroaut bude dražší, než jsme čekali, říká šéf VW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volkswagen původně plánoval, že nabídnout elektro-verzi každého modelu v portfoliu bude stát zhruba 20 miliard eur, tedy cca 509 miliard korun. Takový cíl si vytyčil splnit do roku 2030. Podle hlavy koncernu Herberta Diesse to však bude více.

Foto: Volkswagen

Volkswagen I. D. Vizzion je předzvěstí prémiového sedanu v rámci rodiny elektromobilů I. D.

Článek

Diess nespecifikoval, o kolik dražší bude řádný vstup Volkswagenu do světa elektroaut, ale ujasnil, že koncern bude muset snižovat náklady jinde. „Je to tak tím spíš, že někteří naši konkurenti postupují rychleji,” uvedl Diess pro agenturu Bloomberg.

Celkem by do roku 2025 měl Volkswagen prodávat 80 různých elektromobilů, a to nejen pod značkou VW, ale i Audi či Porsche. A do roku 2030 by měla existovat elektro-verze každého modelu v nabídce. Škoda do elektromobilního hrnce také přispěje; do konce roku 2020 chce mít v nabídce dvě elektrická auta. [celá zpráva]

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volkswagen I. D. Vizzion v Ženevě

Jednou z cest, kterou chce koncern VW opatřit víc peněz na elektrifikaci, je zvýšení ziskovosti značky Volkswagen. Ta za minulý rok stoupla z 1,8 % na 4,1 %, což je velké zlepšení. Tato značka v rámci koncernu stojí za více než třetinou tržeb.

Celková ziskovost koncernu by podle Diesse měla do roku 2025 být až 8 procent. „Čtyři procenta jsou minimum, 5-6 procent by nám dovolilo učinit některé budoucí investice a se 7-8 procenty bychom byli připraveni na krizi,” říká dále Diess.

Kromě snahy zvýšit ziskovost se hovoří také o možnosti odprodeje některých značek, anebo o částečném či úplném osamostatnění některé z luxusních automobilek, tj. Bentley, Bugatti, Lamborghini nebo Porsche.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám