Hlavní obsah

Prvním návštěvníkem nového berlínského letiště bude Volkswagen. Uskladní tam auta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dosud neotevřené letiště Willyho Brandta využije Volkswagen. Zřídí si tam mezisklad automobilů, které vyrábí do zásoby, aby měl co prodávat, když 1. září vstoupí do platnosti norma měření spotřeby WLTP. Přechod na novou normu je náročný pro všechny automobilky, ale Volkswagen kvůli Dieselgate nestíhá testovat své modely.

Foto: Profimedia.cz

Lány volkswagenů budou čekat na své zákazníky na neotevřeném letišti v Berlíně i na jiných místech Německa. Ilustrační fotografie

Článek

Berlínské letiště Willyho Brandta stále zeje prázdnotou. Brzy se to má změnit, ovšem nikoliv zahájením provozu – Volkswagen využije neotevřené letiště jako mezisklad automobilů v souvislosti s novou metodikou měření WLTP. Píše o tom německý Handelsblatt.

Na rozdíl od Škody, která si za podobným účelem pronajala letiště v Milovicích, Volkswagen nebude na tato místa odstavovat vozidla, která zatím neotestoval novým cyklem a nesmí je tedy prodat, píše list. [celá zpráva]

Volkswagen zvýšil výrobu modelů, které již stihl otestovat, a teď je vyrábí na sklad, aby měl co prodávat po 1. září, a právě tato auta zde budou parkovat. Kromě tohoto letiště se jedná o dalších místech k využití jako mezisklady, např. některých kasáren.

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Touareg - oficiální foto

Do začátku platnosti WLTP zbývají necelé dva měsíce

Od 1. září letošního roku nesmí být prodáno nové auto, které nemá spotřebu změřenou cyklem WLTP. Ten je náhradou za zastaralý, děravý a neefektivní cyklus NEDC.

Jenže koncern Volkswagen kvůli Dieselgate, stále se táhnoucímu emisnímu skandálu, jež propukl před téměř třemi lety, nestíhá včas nechat otestovat všechny varianty svých modelů.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volvo XC60 T5 AWD R-Design

Podle seznamu otestovaných aut, který zveřejnil německý autoklub ADAC, za konkurencí výrazně zaostává v počtu verzí svých modelů, které již otestoval metodikou WLTP. Zatímco BMW, Jaguar, Ford, Opel nebo Mercedes mají otestovány již vysoké desítky až stovky různých verzí, volkswageny vidíme v seznamu tři a audi je šest.

Přechod na WLTP je náročný pro všechny automobilky

Známé rozdíly mezi WLTP a NEDC sestávají z delšího měření v laboratoři. Kromě toho však je ve WLTP nutné testovat každou kombinaci motoru a převodovky, příp. pohonu náprav, v každém modelu zvlášť.

WLTP vs. NEDC

WLTP, tedy Worldwide-harmonized Light-duty vehicles Test Procedure, je novou normou měření spotřeby osobních aut. Nahrazuje NEDC, New European Driving Cycle, protože hodnoty spotřeby naměřené v NEDC a uvedené v katalozích byly od reality, kterou pak řidiči zažívali na silnicích, vzdálené leckdy i o více než 50 %.

Cyklus NEDC nechával automobilkám poměrně velký manipulační prostor, kterého samozřejmě využívaly - např. mohly přehustit pneumatiky pro snížení jejich valivého odporu, nebo v laboratoři přitopit na 30 °C, protože to se motor rychleji zahřál na provozní teplotu a běžel s nižší spotřebou. 

Cyklus WLTP tento manipulační prostor podstatně zúžil. Auto při něm musí být v takovém stavu, v jakém opouští fabriku, včetně např. typu pneumatik nebo seřízení geometrie. Test je také podstatně delší - 23,27 km oproti 11,03 km u NEDC - a jede se při něm rychleji - až 131,3 km/h a průměrně 46,5 km/h, oproti 120, resp. 33,6 km/h u NEDC.

Cílem přechodu na novou metodiku samozřejmě je, aby hodnoty spotřeby v katalozích lépe odpovídaly tomu, za kolik budou lidé jezdit v reálném světě.

Test však nejvíce prodlužuje měření RDE, Real Driving Emissions, tedy emisí za jízdy po skutečné silnici. Podle automobilky Škoda trvá jen toto měření u jedné varianty jednoho modelu zhruba čtyři týdny. Jednou z komplikací je, že pro tento test potřebujete určité podmínky; např. nesmí být příliš zima nebo příliš horko.

Reklama

Výběr článků

Načítám