Článek
Tenhle speciál je postavený přímo značkou Volkswagen. Podle předpokladů by se měl ve skupině BGC/G při srpnovém závodu Bonneville Speed Week pohybovat rychlostí větší než 208,472 mil/h, tj. víc než 335,5 km/h. Důvod je samozřejmě v tomhle oboru prostý – být nejrychlejší.
Technické specifikace vozu neznáme. Jen víme, že pod kapotou bude pracovat předělaný dvoulitrový zážehový motor s přeplňováním, který má koncernové označení EA888. Je to tedy dost výrazná změna proti tomu, s čím se dnes Volkswagen Jetta na americkém trhu nabízí. Tam je totiž nejsilnějším agregátem přeplňovaná čtrnáctistovka s výkonem 109 kW. Samozřejmě že někde tenhle motor museli vzít. To nová Jetta bude mít tento motor ve verzi GLI, kde bude mít prý výkon 164 kW (220 koní). S tímhle se ale rychlostní rekordy netrhají, takže úpravy budou značné.
Volkswagen se závodů na vyschlém jezeře účastní pravidelně a docela úspěšně. Tak například v roce 2016 se Volkswagen Beetle s tímtéž motorem (měl výkon 405 kW) prohnal měřicím zařízením rychlostí 330,111 km/h. V roce 2012 pak Volkswagen Jetta Hybrid ustavila v kategorii těchto ekologických aut nový rekord rychlostí 299,842 km/h.
Nejvíce slavnou se ale stala jízda z roku 1955 Volkswagenu Beetle, který byl ale mikroturbínovým motorem. Jeho nehoda a následný vrak byly pak firmou, která vůz postavila (nikoliv Volkswagen), použity v reklamě. Pro zajímavost – udává se, že výkon motoru byl tehdy 625 kW.