Hlavní obsah

Nejmenší SUV od Jaguaru dostalo „umělou inteligenci” a nový základní motor

Novinky, maž

Pětici motorů nabízených pro Jaguar E-Pace nyní doplňuje základní dvoulitr naladěný na 200 koní. Novinkou pro všechny modely E-Pace je pak instalace filtru pevných částic nejenom pro dieselové, ale pro všechny benzínové agregáty. A přibyla i umělá inteligence.

Foto: Jaguar

Jaguar E-Pace (2017)

Článek

Jaguar tomu říká Smart Settings a princip je celkem jednoduchý. V momentě, kdy usednete za volant, vás auto identifikuje - pomocí bluetooth technologie z mobilního telefonu nebo na základě nastavení uloženého v klíči. Následně automaticky nastaví sedadlo, klimatizaci a multimediální systém (vybere třeba vaši oblíbenou rozhlasovou stanici).

Pokud je zima, zatopí a zapne vyhřívání volantu. Auto může mít nastavených až osm různých profilů, a třebaže nejde o nic, co by neměla konkurence, zajímavé je ono prediktivní učení - systém se na základě vašich preferencí „učí”, takže vám třeba přehraje oblíbené skladby po cestě do práce.

Foto: Jaguar

Jaguar E-Pace (2017)

Nový základ motorizací

Nový je i motor. Provedení Jaguaru E-Pace s označením P200 má pohon všech kol a standardně devítistupňovou automatickou převodovku. Automobilka neudává nabízený točivý moment. Čtyřválec o výkonu 200 k (147 kW) zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 8,2 sekundy; spotřeba paliva v kombinovaném režimu činí 6,8 l/100 km. V Česku verze P200 stojí 1 055 604 korun.

Nově mají všechny motory - i zážehové - filtr pevných částic pro snížení emisí oxidů dusíku. Pro E-Pace, loni představené a nejmenší SUV v nabídce britské automobilky, jsou v nabídce výhradně dvoulitrové čtyřválce, v případě dieselových jde o verze o výkonu 110 kW, 132 kW a 177 kW (150, 180 a 240 k). Benzínové zastupuje kromě popisovaného nového motoru dále verze o výkonu 183 kW (249 k) a 221 kW (300 koní).

Foto: Jaguar

Jaguar E-Pace (2017)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám