Hlavní obsah

Deset nejhodnotnějších značek aut letošního roku. Tesla si polepšila nejvíce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americká firma Kantar Millward Brown každoročně sestavuje žebříček nejhodnotnějších značek vozů tzv. BrandZ. V tom letošním si oproti loňskému roku polepšila nejvíce značka Tesla, a to o 60 %. Vede stále Toyota s téměř 30 miliardami dolarů. Tato čísla zohledňují i percepci (vnímání) spotřebitelů.

Foto: Tesla Motors

Tesla Model X (Ilustrační foto)

Článek

Jméno americké firmy Kantar Millward Brown asi většině lidí mnoho neřekne, firma sama toho ale naopak může hodně říct světu. Tato společnost se zabývá marketingem a hodnotou velkých značek a každoročně zveřejňuje seznam stovky nejhodnotnějších.

Mezi nimi je samozřejmě i velká řada automobilek – a jedna z nich je hodnotně nejvýše. Je to Toyota, jejíž hodnota je podle žebříčku BrandZ, jak společnost svou stovku nazývá, 29,987 miliardy dolarů, tedy asi 665,8 miliardy korun.

Ovšem stojí za zmínku, že toto číslo – a všechna ostatní čísla v tabulce níže – nejsou akciovou hodnotou značky nebo podobným exaktním číslem. Kantar Millward Brown do této hodnoty započítává také „pohled spotřebitelů na hodnotu značky”, protože firma věří, že pro úspěch či úpadek firmy je důležité, jak spotřebitelé značku vnímají.

Nejhodnotnější značky aut dle žebříčku BrandZ 2018
PořadíZnačkaHodnota v mld. USDHodnota v mld. KčZměna oproti roku 2017
1Toyota29,987665,8+ 5 %
2Mercedes-Benz25,684570,2+ 9 %
3BMW25,624568,9+ 4 %
4Ford12,742282,9- 2 %
5Honda12,695281,9+ 4 %
6Nissan11,425253,7+ 1 %
7Audi9,630213,8+ 3 %
8Tesla9,415209+ 60 %
9Maruti Suzuki6,375141,5-
10Volkswagen5,986132,9-

Kromě Toyoty stojí v tabulce za povšimnutí osmé místo, které obsadila značka Tesla. U ostatních značek je změna jednociferná, Tesla si ale polepšila o obrovských 60 %. Není to překlep, podle autora výzkumu ohromný nárůst „reflektuje fascinaci technologiemi u této firmy, která se zabývá také cestami do vesmíru”.

Značky Maruti Suzuki a Volkswagen vloni v první desítce nebyly, proto u nich chybí údaj o vývoji oproti minulému roku. K Volkswagenu má ovšem autor komentář, a sice ten, že spotřebitelé značce Volkswagen věří kvůli svým vlastním zkušenostem. Nevěří nicméně Volkswagenu jako koncernu.

Reklama

Výběr článků

Načítám