Hlavní obsah

Mercedes představil novou generaci dodávky Sprinter. Přijde i elektrická verze

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mercedes-Benz představil v německém Duisburgu model Sprinter, který ukazuje budoucnost značky na poli užitkových vozidel. Jde o dodávku, která zvýšila svou variabilitu co do palety velikostí, nosností, ale i pohonů.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Sprinter (2018)

Článek

Důležité je, že zmíněné auto je určeno prakticky pro celý svět. Bude se lišit jen několika úpravami a nabídkou motorů. Například v Evropě bude sprinter nabízen pouze s naftovými motory. Ovšem je třeba dodat, že zatím.

Nový model totiž bude autem, které se objeví zanedlouho i v hybridním a elektrickém provedení. Mercedes se netají tím, že právě tímto směrem se jeho dodávka bude ubírat. A je jasné proč. Přísnější legislativa a zákazy vjezdu automobilů se spalovacím motorem (hlavně dieselovým) do center měst vytváří velké limity pro pohonné jednotky, a přitom velký prostor pro hybridy a elektromotory.

Nová dodávka řady Sprinter od firmy Mercedes-Benz byla představena v DuisburguVideo: Mercedes-Benz

Ale zpátky k realitě. Automobil samozřejmě bude nabízen ve velkém rozpětí délek, výšek, rozvorů i nosností. Například rozvory se pohybují od 3250 do 4325 mm.

V nabídce bude hned od začátku klasický furgon, minibus, mezistupeň s dvojicí řad, vysoká i nízká střecha, valník i samotný podvozek. Prostě cokoli, co si zákazník bude přát.

Nově na podvozku

Na podvozku není nic nového k vymýšlení. U takových užitkových aut je to opravdu velká klasika. Jenže Mercedes–Benz Sprinter se změnil. Právě na podvozku najdeme největší změnu vůbec – nový pohon předních kol. S tím také přichází nové převodovky, a to šestistupňová manuální a také devítistupňová automatická.

Proč předokolky? Protože pro klasickou rozvážkovou dodávku má několik výhod. Má vyšší nosnost o 50 kg, rovněž odstranění rozvodovky na zadní nápravě snížilo zadní nakládací hranu o nemalých 80 mm. Ale kdo bude chtít, ten stále dostane zadokolku nebo dokonce pohon 4x4, který rozděluje výkon na nápravy v poměru 35:65.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Sprinter (2018)

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Sprinter (2018)

U podvozku ještě chvíli zůstaneme. Ten může mít pružení dvojího druhu. Klasické je odpružení listovými pery. Nejde o ocelové pláty, jak bývá zvykem, ale o speciální plastové se skelnými vlákny.

Druhou možností je vzduchové odpružení, které může měnit světlou výšku na zadní nápravě.

Evropa jen s nafťáky

Agregáty budou rozmanité, ale spíš celosvětově. V Evropě se budeme muset spokojit jen s naftovými jednotkami. Základem je čtyřválec o objemu 2,1 litru s výkony 84, 105, 120 a 130 kW.

Pro největší modely s předpokládaným největším zatížením pak bude k dispozici šestiválcový třílitr s výkonem 140 kW a především se 440 Nm.

Samozřejmě, že všechny pracují se selektivní redukcí NOx pomocí močoviny. Předchozí generaci bylo vyčítáno, že měla malé nádrže na tento doplněk a musel se tak často doplňovat. A tak se nádržka na Ad-Blue zvětšila na 22 litrů. Pro USA a některé další trhy budou i zážehové jednotky.

Na závěr design

Vzhled vozu je v rámci dodávek asi to nejméně důležité. Zmenšila se světla, zvětšila se přední maska chladiče. Mnohem větší změny se staly uvnitř.

Přístrojová deska se samozřejmě posunula do jednadvacátého století, uprostřed mohou zákazníci sledovat navigaci na obrazovce s úhlopříčkou 10,2 palce. Umí se spojit s Androidem i iPhonem, v případě kamer dokáže zobrazit celé okolí auta, vůz může být spojen se systémem sledování a správy firemních vozů Pro Connect.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Sprinter (2018)

První vozy se dostanou k zákazníkům v červnu, kdo čeká na elektromobil, ten bude až příští rok.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám