Hlavní obsah

Nejvíce se v Česku prodávají SUV, mezi značkami vede Škoda

Novinky, maž

V Česku se za první půlrok prodalo rekordních 144 451 vozidel. Nejprodávanější značkou byla jako tradičně Škoda, s tržním podílem 31 procent. Nejžádanější kategorií vozidel jsou pseudoterénní SUV.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mezi barvami karoserie tradičně vede bílá.

Článek

Největší podíl mezi nově prodanými vozy v první polovině letošního roku mají v Česku terénní a SUV modely. Jejich podíl činí dle statistik Sdružení dovozců automobilů 23 procent, což je o tisíce kusů více, než kolik se prodá malých vozidel (19 procent) nebo automobilů nižší střední třídy (necelých 20 procent).

Mezi značkami tradičně vede domácí Škoda s 45 232 prodanými vozidly a tržním podílem 31 procent. Na druhém místě je Volkswagen (15 241 kusů), pomyslnou bronzovou pozici obhájil Hyundai (10 847 prodaných vozů). Do první pětky se dostal Ford (8 596 kusů) a Dacia (7 572 ks).

Foto: David Ryneš, Novinky

10 nejprodávanějších značek vozů

Foto: David Ryneš, Novinky

10 nejprodávanějších modelů vozů

Nejprodávanějším modelem je jako již tradičně octavia (14 439 kusů), následovaná fabií a rapidem. V první desítce má mladoboleslavská automobilka hned šest modelů, nejvíce prodávaným autem mimo Škodu je pátý Volkswagen Golf (3 673 ks), následovaný v Nošovicích vyráběným modelem Hyundai i30 (3 527 ks).

Inzertní sdělení

75 procent nových aut kupují firmy

Ve statistikách registrací dle paliva suverénně vedou s podílem 57 procent benzínové motory. Dieselové motorizace si meziročně pohoršily o čtyři procenta. Na alternativní paliva pak připadají necelá tři procenta, ryze elektrických aut se v Česku za první půlrok prodalo pouhých 149 kusů.

Foto: David Ryneš, Novinky

Registrace nových vozů podle třídy

Foto: David Ryneš, Novinky

Registrace nových vozů podle paliva

Mezi barvami karoserie tradičně vede bílá (29 procent nově prodaných aut), následovaná šedou a modrou. Naopak dříve populární stříbrnou si během prvního půlroku v Česku pořídilo pouze 51 zákazníků.

Tři ze čtyř nových automobilů koupily firmy, na soukromé zákazníky připadá pouze 25procentní podíl.

Foto: David Ryneš, Novinky

Nejžádanější barvy na nových autech v ČR

Reklama

Výběr článků

Načítám