Hlavní obsah

Závod dvou octavií RS 245: automat proti manuální převodovce

Novinky, Martin Žemlička

Škoda svůj nejsportovnější model, tedy Octavii RS 245, nabízí s manuální převodovkou i s dvouspojkovým DSG. Která verze bude rychlejší při sprintu na letištní dráze? Zjišťovali jsme to za vás.

Foto: pro Novinky.cz Martin Sznapka

Škoda Octavia RS 245 - DSG vs. manuální převodovka

Článek

Ten nápad vzniknul chvíli před půlnocí, při popíjení vína před druhým soutěžním dnem Rally Bohemia. S kolegou Ondřejem Kubíkem jsme zjistili, že každý máme octavii RS 245 v karosářské verzi kombi, jeden s manuální a druhý s automatickou převodovkou. Nezbývalo než povídat o tom, které auto bude rychlejší.

O dva dny později jsme teoretickou debatu z restaurace převedli do praxe a na hoškovickém letišti vyzkoušeli, které auto bude na zdejší bezmála dvoukilometrové rovince rychlejší. Které bude zábavnější, jsme tušili už předtím.

Škoda Octavia RS 245: DSG vs. manuální převodovka, zrychlení 0-230 km/hVideo: Novinky

DSG má o 20 kilogramů více a je o rovných 50 tisíc korun dražší. Na druhou stranu má sedm rychlostních stupňů, kdežto klasické „háčko” o jeden méně. Při sprintu z klidu na 200 km/h se ukázala výhoda dvouspojkové převodovky, která při rozjezdu neztrácí cenné desetinky. Závod 0-200 km/h s časem 26 sekund vyhrálo DSG, s manuální převodovkou jsme byli o rovné dvě sekundy pomalejší. A na celém úseku trati dosáhla verze s DSG o zhruba 6 km/h větší rychlosti.

Ovšem pružné zrychlení 100-160 km/h měly oba modely kupodivu naprosto stejné - rovných osm sekund. Dlouhodobou spotřebu mělo vyšší DSG - 16,6 l, s manuální převodovkou ukazoval palubní počítač rovných patnáct litrů. Nutno ale dodat, že spotřeba je pouze orientační (oba jsme ty stovky kilometrů najeli v různých podmínkách) a při stejném jízdním stylu bude i velice podobná. Se sedmistupňovým DSG se dá v praxi jezdit i úsporněji než s přímo řazenou převodovkou.

Foto: pro Novinky.cz Martin Sznapka

Škoda Octavia RS 245 - DSG vs. manuální převodovka

S manuální převodovkou je větší zábava, jediným rizikem tak zůstává, když se necháte při rozjezdu z místa příliš unést a spojku „usmažíte”. DSG je technicky složitější, a tudíž náročnější (dražší) při případné opravě.

Test Octavie 245 s manuální převodovkou najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Foto: pro Novinky.cz Martin Sznapka

Škoda Octavia RS 245 - DSG vs. manuální převodovka

Technické parametry: RS 245 (liftback)
motor:2.0 TSI / 180 kW2.0 TSI / 180 kW (A)
převodovka:6 MAN7 DSG
zdvihový objem:1984 ccm (84,5 x 92,8 mm)
výkon:180 kW/245 k při 5000–6700 ot./min.
toč. moment:370 Nm/1600–4300 ot./min.
hmotnost:1445 kg1465 kg
cx:0,303
max. rychlost:250 km/h
0–100 km/h:6,6 s6,6 s
spotřeba: město8,7 l8,3 l
spotřeba: mimo město5,4 l5,3 l
spotřeba: kombinovaná6,6 l6,4 l
prodejní cena:771 900 Kč821 900 Kč

Anketa

Jakou Škodu Octavii RS 245 byste si koupili?
s DSG
50 %
s manuální převodovkou
50 %
Celkem hlasovalo 1626 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám