Hlavní obsah

Škodu Octavii RS230 si v Česku nekoupíte, je vyprodaná

Novinky, maž

Nejvýkonnější octavii si už v Česku nekoupíte. Automobilka tento týden zastavila objednávky a do konce roku dodá českým zákazníkům 130 octávií v provedení RS230. Důvodem je vyčerpání výrobních kapacit a příprava na sériovou montáž omlazeného provedení octávie.

Foto: pro Novinky.cz Jan Černý (C.V.G. Praha)

Škoda Octavia RS230

Článek

„Deriváty modelu Octavia a Octavia Combi v provedení RS230 byly ke 14. září v České republice zcela vyprodány. V současnou chvíli máme objednávkami plně pokrytu celkovou výrobní kapacitu pro tuzemský trh,” uvedl pro Novinky.cz Vítězslav Pelc z tiskového oddělení.

Řešením je tak poohlédnout se buď po skladových zásobách, nebo zkusit RS230 objednat třeba v Německu. O hodně ji ale přeplatíte. U západních sousedů stojí provedení liftback 33 490 euro (904 230 korun).

V Česku se octavia RS230 (název je psaný bez mezer) v karosářské verzi liftback prodávala za 726 900 korun, „běžná” octavia RS pak stála 651 900 korun. Za praktičtější kombi se připlácelo 35 tisíc.

Co získali zákazníci octavie RS230 proti standardní RS? Kromě o 10 koní vyššího výkonu, mechanického samosvorného diferenciálu (jinak máte jen elektronickou náhražku XDS+) jde zejména o devatenáctipalcová litá kola v černém provedení, která si – stejně jako VAQ – nelze do běžné octavie RS dokoupit.

Škoda Octavia RS 230 - zrychlení 80-240 km/hVideo: Novinky

Dále přibylo kožené provedení interiéru, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce (běžně za 30 tisíc), volič jízdních profilů (4900 korun) a displej Maxi DOT s možná zbytečnou funkcí pro měření času na ujeté kolo. Třešničkou na dortu je pak takzvaný černý designový paket (rámeček masky a vnější zpětná zrcátka), za který se jinak platí 800 korun a zadní parkovací senzory.

S dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 169 kW (230 k) dokáže vůz z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,7 s (o 0,1 s lepší než běžné ereso) a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h (o 2 km/h více proti běžné octavii RS).

Rozhovor o Octavii RS s vedoucím vývoje podvozku a agregátu ve Škoda Auto Martinem HrdličkouVideo: Novinky

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám