Hlavní obsah

Škoda inovovala všechny své modelové řady, hlavní změnou je tříválec pro octavii

Novinky, maž

Mladoboleslavská automobilka v rámci modelové péče představila novinky pro citigo, fabii, rapid, octavii, yetiho a superb. Největší změnou je nasazení litrového tříválce pro octavii.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Octavia Combi

Článek

Začneme popořadě od nejmenšího modelu. Citigo dostane od druhého výbavového stupně Ambition světlomety s diodami pro denní svícení. Výbava Style pak bude mít zadní světla zatmavená a pro tento stupeň výbavy lze zvolit i černou nebo bílou střechu a kryty zpětných zrcátek.

Novinkou jsou i automatická klimatizace Climatronic a nová autorádia s USB vstupem a dále deštník umístěný pod sedadlem spolujezdce. Dostane jej i fabia a rapid, k dispozici ale není pro základní výbavové stupně.

Foto: Škoda Auto

Nepříliš podstatnou novinkou některých modelů od škody je integrovaný deštník

Největší změnou pro fabii je ACC, tedy adaptivní tempomat. Radarový senzor dovoluje udržovat nastavenou rychlost a zároveň si hlídat odstup od vpředu jedoucích vozidel a v případě potřeby zpomalit a následně zrychlit. Pracuje v rychlostech 30 - 160 km/h a je dostupný pro obě karosářské verze vyjma nejslabšího tříválce (výhradně pro motorizace 1.2 TSI a 1.4 TDI).

Fabia dále nově dostává zadní parkovací kameru, nové barvy 15palcových kol Matone a již zmiňovaný integrovaný deštník. Registrační značka je vzadu osvětlena diodami.

Foto: Škoda Auto

Zaní parkovací kamera a diodové osvětlení RZ

Rapid a rapid spaceback dostaly polokožené čalounění. Další novinkou je ambientní osvětlení, zahrnující světelné zdroje v prostorách pro nohy u předních sedadel, ve středovém panelu a v odkládacích schránkách ve výplních dveří.

Yeti nyní může mít registrační značku vzadu osvícenou diodami, nový je i alergenní filtr pro klimatizaci Climatronic. Yeti Outdoor se nově nabízí s motorizací 1,2 TSI/81 kW, a to jak ve verzi s manuální, tak automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Verzi outdoor lze nově objednat i v základní výbavě Active.

Foto: Škoda Auto

Polokožené čalounění dostal rapid a rapid spaceback

Octavia dostane tříválec 999 ccm a DCC

Pro octavii je nově možné objednat přeplňovaný litrový tříválec, který nahrazuje dřívější čtyřválcovou dvanáctistovku. Nabídne 115 koní (85 kW) při 5500 otáčkách a točivý moment 200 Nm při 2000–3500 otáčkách. V případě octavie se šestistupňovou manuální převodovkou dovede auto zrychlit z 0 na 100 za 9,9 sekundy (s automatem za rovných deset). [celá zpráva]

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x2 versus 4x4

Další novinkou pro octavii jsou adaptivní tlumiče DCC s takzvaným Driving Mode Select, dostupné pro dva nejvyšší výbavové stupně. Připlácí se za ně 25 tisíc a k dispozici je sportovní i komfortní režim, podobně jako u superbu.

Nejluxusnější model mladoboleslavské automobilky - superb - umí nově indukčně dobíjet mobilní telefony, multimediální systém dostal osmipalcový displej, nové je ambientní osvětlení interiéru nebo zavírání elektricky ovládaných pátých dveří pohybem nohy (dříve šlo takto pouze otevření).

Foto: Škoda Auto

Škoda Superb Combi

Pro varianty se sportovním podvozkem nebo s adaptivním podvozkem Dynamic Chassis Control (k dispozici pro motorizace s výkonem 110 kW/150 k nebo vyšším) je v nabídce řízení s progresivním účinkem. Pomocí speciálně ozubeného hřebene se mění poměr převodu řízení v závislosti na natočení volantu a provozních podmínkách.

Superb Combi se standardním podvozkem bude mít na zadní nápravě na přání nivomat - samočinnou regulaci světlé výšky vozu při proměnném zatížení nákladem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám