Článek
Letos proběhne výběrové řízení a příští rok se do Velké Británie dostane sto vozidel se semi-autonomním řízením. Samozřejmě že to není samočinné řízení úplné. Volvo zatím připravuje poloviční řešení, které dokáže řídit na dálnicích s více pruhy. Autonomní řízení na všechny silnice je ještě ve vývoji.
Volvo očekává, že všechny poznatky, které dostane od všech nových dočasných majitelů vozidel, budou o několik řádů přínosnější než jakýkoli test na uzavřeném okruhu nebo pod vedením technika z továrny.
Co si Volvo od nového systému slibuje? Především snížení nehodovosti, a to až o 30 %. Podle statistik se většina nehod stane kvůli lidské chybě. Technika by měla tak mnoho nehod zcela vyloučit ze seznamu. Volvo se tak chce přiblížit svému závazku, že v roce 2020 se v jejich nových autech nikdo nezabije. Natolik mají být bezpečná a sama mají čelit důvodům a následkům nehod, že nikdo, kdo pojede v těchto vozech, nepřijde o život.