Coby dárcovský model pro 911R posloužilo to nejlepší, co stuttgartská automobilka nabízí - 911 GT3 RS. Šestiválcový boxer o zdvihovém objemu až čtyři litry je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Stabilizace je plně vypínatelná, kola mají rozměr 20 palců.

Výkon plochého šestiválce činí rovných 500 koní (368 kW) při - považte - 8500 otáčkách. Točivý moment vrcholí na hodnotě 460 Nm (při 6250 otáčkách). Stovku 911 R zvládne za 3,7 sekundy a jede až 323 km/h.

Porsche 911 R

Porsche 911 R

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

911 R také prošlo redukční dietou, současná 911 váží 1545 kilogramů. To „erko” je o neuvěřitelných 175 kilogramů lehčí. Zaměření na opravdové fanoušky sportovních aut je zřejmé i z nabídky komfortní výbavy - rádio a klimatizace nebyly součástí standardu, ale bylo je možné bezplatně přiobjednat. Porsche také odstranilo tlumící hmoty, takže v autě je větší randál - to automobiloví maniaci bezpochyby ocení.

Porsche 911 R (2016)

Porsche 911 R (2016)

FOTO: Porsche

Okamžitě vyprodáno

O zpomalení se starají karbon-keramické brzdy, vpředu má kotouč průměr 410 mm, vzadu pak 390 mm.

Porsche 911 R se prodalo doslova za pár hodin, všech 991 kusů už má svého zájemce - dokonce ještě před tím, než jej Porsche ukázalo ve světové premiéře na ženevském autosalonu. Model stál 5,1 miliónu korun a už nyní se objevují překupníci, kteří za něj požadují trojnásobnou hodnotu.

Porsche 911 R

Porsche 911 R

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Porsche 911 R (2016)

Porsche 911 R (2016)

FOTO: Porsche