Audi SQ7 je poháněno vznětovým osmiválcem o zdvihovém objemu čtyři litry. V práci mu pomáhají dvě turbodmychadla s postupným připojováním a také zajímavá technická novinka - elektricky poháněný kompresor EAV (elektrisch angetriebener Verdichter).

Ten pracuje zejména v oblasti nízkých otáček motoru. Kompresor EAV je umístěn za chladičem stlačovaného vzduchu v blízkosti motoru a jeho pracovní otáčky jsou až 70 000 za minutu. Na rozdíl od klasického turbodmychadla nevyžaduje žádnou energii výfukových plynů.

Audi uvádí, že elektrický kompresor potřebuje při nejvyšším zatížení výkon 7 kW - poskytuje jej speciální elektrická soustava s napětím 48 V s akumulátorem Li-Ion, umístěným v zavazadlovém prostoru.

Audi SQ7 TDI (2016)

Audi SQ7 TDI (2016)

FOTO: Audi

Stovka pod pět sekund, spotřeba 7,4 l/100 km

A další technická zajímavost: poprvé je ve vznětovém motoru Audi použit systém variabilního zdvihu ventilů AVS (Audi valvelift system). Na vačkových hřídelích sání a výfuku jsou pro každý ventil k dispozici dvě vačky s různými profily. Nové osmiválcové TDI využívá vstřikování common-rail s pracovním tlakem 2500 barů.

Audi SQ7 TDI (2016)

Audi SQ7 TDI (2016)

FOTO: Audi

Výsledkem výše uvedeného je největší výkon 320 kW (435 k) a točivý moment 900 Nm (od 1000 do 3250 otáček). Z 0 na 100 km/h SQ7 zrychlí za 4,8 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Výrobce u zatím nehomologovaného modelu udává spotřebu v kombinovaném cyklu 7,4 litru.

Připomínáme, že v roce 2008 Audi přišlo se vznětovým dvanáctiválcem o objemu šest litrů a výkonu 368 kW (500 k) a 1000 Nm. [celá zpráva]

Česká cena zatím nebyla stanovena, ty německé začínají na částce 2,314 miliónu korun.

Audi SQ7 TDI (2016)

Audi SQ7 TDI (2016)

FOTO: Audi