Hlavní obsah

Hybridy v Česku: mírný nárůst, ale stále hodně exotické

Novinky, maž

Loni se v Česku prodalo 1 292 elektrických a hybridních vozidel. Podíl mezi benzínovými či dieselovými modely je to stále až směšně malý - 0,56 procent. Nabídka hybridních vozidel se ale každým rokem rozšiřuje - zejména těch kombinujících benzínový či dieselový agregát s elektromotorem. Do dalších let se tak předpokládá mírný růst.

Článek

Loni v Česku nejvíce hybridů (do níže uvedených statistik řadíme i elektroauta) prodala Toyota - bylo to 441 kusů. Na druhém místě za loňský rok skončil Peugeot, který prodal 219 hybridních či elektrických vozidel.

Statistiky Ministerstva dopravy neuvádějí, které konkrétní prodané kusy určité modelové řady byly prodány coby hybrid, faktem ovšem je, že Toyota má v nabídce hned sedm hybridních modelů, nově i sportovně-užitkový model RAV4.

Foto: Toyota

Hybridní yaris.

Nejlevnější model v nabídce hybridních vozidel napříč všemi výrobci je ale malý yaris (od 370 900 korun). Levnější hybridní modely od Hondy (jazz a insight) již v nabídce nejsou, zájemci o automobil s hybridním ústrojím tak musí sáhnout hlouběji do kapsy. Peugeot 508 Hybrid4 přijde na 946 100, malý elektromobil od BMW (i3) na 936 tisíc. Toyota Prius+ stojí 849 900 korun.

Hodně rozšiřovanou kategorií, kterou později doplní i první hybridní škodovka (superb, nejpozději do roku 2019), je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru. Jenže tato kombinace je hodně drahá. Kupříkladu Volkswagen Golf GTE, tedy plnohodnotné auto i na delší cesty, přijde na více než milión korun. Ten samý model s klasickým benzínovým motorem o podobném výkonu pak stojí polovic.

Prodej hybridních a elektrických (h+e) aut v ČR za rok 2015
značkapočet prodaných h+e vozidelcelkem prodaných*
Audi285019
BMW1155885
Citroën1195102
Ford2315 432
Kia107602
Land Rover12860
Lexus123153
Mercedes-Benz184822
Nissan605007
Peugeot2197156
Porsche5344
Smart897
Toyota4414361
Volkswagen9223 754
Volvo51726
Zdroj: MD ČR, SDA; * = počet všech vozidel dané značky prodaných v roce 2015

V Evropě patří k zemím se statisticky největším poměrem hybridních či elektrických vozidel Norsko, Velká Británie nebo Francie. Je to zapříčiněno systémem štědrých dotací, které deformují trh.

Česká republika je v Evropě s podílem hybridních vozidel za loňský rok druhá „odspodu”, poslední je Slovensko. V Česku se ale z alternativních paliv stále větší oblibě těší pohon na zemní plyn, proti roku 2014 byl nárůst bezmála 122procentní.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW i3

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám