Pokud máte z Bugatti Chironu rozklepaná kolena, tak se podívejte ještě na tuhle krasavici ze Švédska. Jmenuje se Regera a tohle jméno jste už mohli slyšet a karoserii vidět už dávno. Jenže to byl jen předprodukční typ a během úprav k produkční verzi a k homologaci došlo k více než 3000 změnám.

Červené úžasné autíčko má specifikaci použité techniky tak neuvěřitelnou, až se nechce věřit. Představte si auto, které nemá převodovku. To se představit dá, ale určitě se mu nebude říkat supersport. Jenže regera opravdu převodovku nemá.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

FOTO: Koenigsegg

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Z vidlicového osmiválce o objemu 5,0 l s dvojicí turbodmychadel přenáší hydrodynamická spojka výkon přímo na kola. Ovšem jen při vysokých rychlostech nebo akceleraci. Jinak tu jsou tři elektromotory, kterým dodává šťávu akumulátorová soustava o váze 90 kg s kapacitou 4,5 kWh. Celkový výkon soustavy, kterou zatím moc nechápeme (Koenigsegg zatím o celém systému moc podrobně nehovoří), činí 1119 kW (1520 koní) a točivý moment je 2000 Nm! Srovnejte čísla s Bugatti Chiron.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

FOTO: Koenigsegg

A teď ta zajímavá čísla o zrychlení:

  • 0–100 km/h za 2,8 s 
  • 0–200 km/h za 6,6 s 
  • 0–300 km/h za 10,9 s 
  • 150–250 km/h za 3,9 s 
  • Maximální rychlost 399 km/h

Jak vidíte, v počáteční akceleraci je bugatti lepší, stejně jako v maximální rychlosti. Jenže 300 km/h zvládne o 2,6 sekundy pomaleji.

Auto není jen sporťák, který nemá vůbec nic, jen volant, sedačky a budíky. Naopak. Uvnitř je kompletní luxus. Je tu infotainment s bezdrátovou nabíječkou, wi-fi připojením, sledováním dění kolem vozu pomocí kamer apod.

Cena auta je úžasná, stejně jako vůz sám – 2,1 miliónu eur, tedy 56,8 miliónu korun.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

FOTO: Martin Žemlička, Novinky