Krásné ženy a rychlá auta k sobě tak nějak patří a Lamborghini jako již tradičně neslevuje ani z jednoho z těchto parametrů. Trochu konkurenci navzdory, u Ferrari jsou hostesky rovněž usměvavé, ale nenápadnější a na některých stáncích chybí ženy úplně (nebo si jich nevšimnete). Naproti tomu Alfa Romeo a Fiat, ale i Škoda nebo kupodivu Kia stále myslí na to, že potěšit návštěvníky je třeba nejenom nablýskanými automobily.

Ale to jsme trochu odbočili: Centenario oslavuje sto let od narození zakladatele automobilky Ferruccia Lamborghiniho. Na designu a technice modelu Huracan (s některými, zejména aerodynamickými prvky karoserie notně upravenými) je použit dvanáctiválec z modelu Aventador. Další významnou změnou je výrazné využití karbonu, z tohoto drahého materiálu je vyrobena kompletně celá karoserie.

Lamborghini staví opravdu divoce vypadající vozy. Ale centenario jim jasně vévodí. Žádný jiný automobil ze Sant’Agaty nevypadá takhle. Snad jen staré diablo by mohlo tomuto extrémnímu vozu konkurovat.

Lamborghini Centenario

Lamborghini Centenario

FOTO: Lamborghini

Lamborghini Centenario

Lamborghini Centenario

FOTO: Lamborghini

Novinka je kompletně postavená z uhlíkového kompozitu. A to nejen karoserie a monocoque, ale třeba také části kol. Extrémně placatá příď je tak nízká, že by se vešla i pod mnoho SUV, aniž by si škrábla přední kapotu o výfuk.

Vstupy vzduchu jsou tak velké, že by se v nich mohlo ztratit i batole. A než by se z nich vymotalo, mohlo by vzpřímeně vyjít zadním difuzorem, který je opravdu obřích rozměrů. Zadní část je vlastně jeden velký difuzor. Přes něj pak protínají žebra jen tenká zpětná světla a nahoře to zakončuje automaticky výsuvné křídlo. Extrémně vypadá i trojice centrálně umístěných výfuků.

Už jsme upozornili na kola. Tady jsou na kovaných hliníkových ráfcích připevněny speciální usměrňovače vzduchu, které chladí obří vrtané disky brzd.

Lamborghini Centenario

Lamborghini Centenario

FOTO: Lamborghini

Za sedadly pak pracuje velký vidlicový dvanáctiválec z Lamborghini Aventador. Tady je naladěný na 566 kW (770 koní). Tak velká porce výkonu se samozřejmě musí přenášet na všechna kola. Auto zrychlí z klidu na 100 km/h za 2,8 s, třístovkou letí za 23,5 s a maximálka je na 350 km/h. O dokonalosti kotoučových brzd vypovídá především to, že ze stovky zastaví auto na třiceti metrech a ze 300 km/h na 290 metrech.

Ti, kteří si auto už koupili, za něj zaplatili minimálně 1,75 miliónu eur, tedy asi 47 miliónů korun. Ovšem bez daní a příplatkové výbavy, která zahrnuje prakticky cokoliv, co si zákazník přeje.