Google ve zprávě pro úřad sdělil, že ke srážce došlo 14. února na ulici města Mountain View. Testovaný automobil značky Lexus jel rychlostí tři kilometry v hodině, autobus se pohyboval rychlostí zhruba 24 kilometrů za hodinu. Podle zprávy nebyl nikdo zraněn.

Google uvedl, že jeho automobil se snažil objet pytle s pískem pohozené na okraji ulice a svou levou stranou přitom narazil do pravé strany autobusu. Řidič testovaného vozu, který musí podle kalifornských předpisů sedět za volantem, si podle zprávy myslel, že autobus jeho vůz pustí; v době srážky neměl řidič nad vozem kontrolu.

Vina za nehodu zatím určena nebyla. Pokud se zjistí, že srážku zavinil vůz Googlu, bude to poprvé, co jeden z testovaných samořízených vozů Googlu způsobil nehodu ve chvíli, kdy byl v režimu samořízení, poznamenala agentura AP.

Vozidla měla nehody už dříve

Google testuje v blízkosti svého ústředí v Silicon Valley více než dvě desítky vozů Lexus typu SUV. Tato auta se dostala už do více než deseti nezaviněných kolizí, ve většině případů do nich někdo najel zezadu.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) firmu počátkem měsíce informoval, že systém, který tato auta řídí, by podle federálního zákona bylo možné považovat za řidiče. Jde o důležitý posun k tomu, aby Google získal povolení k provozu takových plně automatizovaných aut v běžné silniční dopravě.

Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy, například výrobce elektromobilů Tesla Motors. Firmy vyvíjející tato auta si ale často stěžují na bezpečnostní regule, které jim brání tato auta účinně testovat.