Kdo chtěl v Čechách na pořádný autosalon, ten se musel pořádně projet. Ten nejbližší s nejlepší účastí byl vždy v Lipsku. Ostatně jde o druhý největší autosalon v Německu.

Minulý rok se zdálo, že bude problém jej otevřít, protože mnoho firem váhalo s pronájmem výstavních ploch. Lipsko ale minulý rok ještě všechny problémy zažehnalo a vystavovatelů tam bylo požehnaně. 27 značek je standardní číslo, a tak s oživením automobilového průmyslu to vypadalo nadějně.

Pro jistotu ale byly výstavní plochy pro tento rok zmenšeny. Postupně se objevili všichni významní vystavovatelé a připravovaly se stánky. Jenže měsíc před začátkem prý ze stejného důvodu – tedy kvůli zmenšené výstavní ploše a nedostatečnému počtu konkurence – jich sedmnáct odřeklo účast.

Automobilky chtějí pozornost jen pro sebe 

Jedním z dalších důvodů je fakt, že automobilkám se už nevyplácí se účastnit takových akcí. Raději si vytvoří akci vlastní, kde budou sami a veškerá pozornost bude soustředěna jen na ně.

Automobilky navíc začaly vystavovat na veletrzích moderních technologií. Například jsme nedávno psali o Fordu a jeho premiéře modelu Kuga na barcelonském mobilním veletrhu. [celá zpráva]

A tak třeba do Paříže na nadcházející autosalon nepřijede Volvo, Ford a váhá i Mazda.