Hlavní obsah

Šéf Škody Bernhard Maier: na novém Yetim pracujeme, zvažujeme i malé SUV

Novinky, Martin Žemlička

Škoda zvažuje SUV menší než yeti, první hybridní škodovkou bude stávající superb a původní plán prodeje 1,5 miliónu škodovek v roce 2018 automobilka nejspíš nesplní. Novinky.cz měly možnost mluvit s šéfem Škody Bernhardem Maierem, jenž po turbulentní kauze Dieselgate loni zkraje listopadu nastoupil do čela mladoboleslavské automobilky.

Foto: Škoda Auto

Bernhard Maier, nový předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Škoda Auto

Článek

Finální jméno pro nové velké SUV, kterému v koncernu říkají A Plus SUV, zatím Škoda podle Bernharda Maiera nemá. „Vybíráme z posledních dvou variant,” sdělil Novinkám. Prodej nového modelu, který svým vzhledem značně vychází z právě představené studie VisionS, začne v Česku koncem roku.

Nové SUV, které se podle médií bude jmenovat Kodiaq, pojme až sedm cestujících (zadní dvě sedačky ale podle všeho budou nouzové), kromě výrazného designu ve stylu poslední generace superbu by podle Maiera měl tento model přinést i nejprostornější zavazadlový prostor ve své třídě. Nové SUV bude moci stát až na devatenáctipalcových kolech, stejně jako Superb III.

Foto: Škoda Auto

Škoda VisionS

Yeti II přijde příští rok

Druhá generace populárního modelu Yeti, který boduje svými jízdními vlastnostmi a povedeným hranatým designem, přijde příští rok. Technicky bude vycházet z nového Seatu Ateca, který se – stejně jako yeti – bude vyrábět v závodě v Kvasinách. Podle zatím neoficiálních informací by nový yeti měl přijít o svůj hravý design a svým zevnějškem bude připomínat kodiaqa.

Bývalý šéf prodeje a marketingu Porsche AG Bernhard Maier (55) také potvrdil, že prvním hybridním modelem Škody bude superb. Ten dorazí ještě v tomto desetiletí (očekáváme do dvou let) a technicky bude vycházet z Passatu GTE.

Foto: Seat

Seat Ateca (2016)

Škoda s velkou pravděpodobností obohatí trh menším SUV, respektive crossoverem (zhruba velikosti fabie) a velice pravděpodobně vznikne velké SUV ve stylu kupé. Škoda by jej chtěla nabízet primárně pro svůj největší trh, tedy čínský.

Podle nového šéfa Škody se nepodaří splnit někdejší Vahlandův plán takzvané růstové strategie (v roce 2018 prodej 1,5 miliónu škodovek). Mezi hlavní příčiny patří propad ruského trhu a menší než předpokládaný objem prodeje v Číně.

Od nástupu do funkce nového šéfa Škody příjemně překvapilo jedno číslo. Jde o loajalitu zákazníků. Celých 60 procent lidí, kteří si koupí škodovku, si jako své další auto opět vybere škodovku. To je více, než kolik má loajálních zákazníků Porsche (58 procent). Pro Porsche Maier 14 let pracoval a byl v posledních letech předsedou představenstva.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám