Finální jméno pro nové velké SUV, kterému v koncernu říkají A Plus SUV, zatím Škoda podle Bernharda Maiera nemá. „Vybíráme z posledních dvou variant,” sdělil Novinkám. Prodej nového modelu, který svým vzhledem značně vychází z právě představené studie VisionS, začne v Česku koncem roku.

Nové SUV, které se podle médií bude jmenovat Kodiaq, pojme až sedm cestujících (zadní dvě sedačky ale podle všeho budou nouzové), kromě výrazného designu ve stylu poslední generace superbu by podle Maiera měl tento model přinést i nejprostornější zavazadlový prostor ve své třídě. Nové SUV bude moci stát až na devatenáctipalcových kolech, stejně jako Superb III.

Škoda VisionS

Škoda VisionS

FOTO: Škoda Auto

Yeti II přijde příští rok

Druhá generace populárního modelu Yeti, který boduje svými jízdními vlastnostmi a povedeným hranatým designem, přijde příští rok. Technicky bude vycházet z nového Seatu Ateca, který se – stejně jako yeti – bude vyrábět v závodě v Kvasinách. Podle zatím neoficiálních informací by nový yeti měl přijít o svůj hravý design a svým zevnějškem bude připomínat kodiaqa.

Bývalý šéf prodeje a marketingu Porsche AG Bernhard Maier (55) také potvrdil, že prvním hybridním modelem Škody bude superb. Ten dorazí ještě v tomto desetiletí (očekáváme do dvou let) a technicky bude vycházet z Passatu GTE.

Seat Ateca (2016)

Seat Ateca (2016)

FOTO: Seat

Škoda s velkou pravděpodobností obohatí trh menším SUV, respektive crossoverem (zhruba velikosti fabie) a velice pravděpodobně vznikne velké SUV ve stylu kupé. Škoda by jej chtěla nabízet primárně pro svůj největší trh, tedy čínský.

Podle nového šéfa Škody se nepodaří splnit někdejší Vahlandův plán takzvané růstové strategie (v roce 2018 prodej 1,5 miliónu škodovek). Mezi hlavní příčiny patří propad ruského trhu a menší než předpokládaný objem prodeje v Číně.

Od nástupu do funkce nového šéfa Škody příjemně překvapilo jedno číslo. Jde o loajalitu zákazníků. Celých 60 procent lidí, kteří si koupí škodovku, si jako své další auto opět vybere škodovku. To je více, než kolik má loajálních zákazníků Porsche (58 procent). Pro Porsche Maier 14 let pracoval a byl v posledních letech předsedou představenstva.