Kdo chce klasickou motorku s těmi nejtradičnějšími mechanismy, ten si musí koupit buď starou jawu nebo nový royal enfield. Indické motocykly jsou stavěné tak, aby dokázaly jezdit pořád, aby je bylo možné jednoduše opravit a aby mohly tankovat i nekvalitní benzín. Stále se drží karburátorů. V Evropě tedy musí pracovat se vstřikováním (ano, emise platí i pro Indy). Zadní vidlice je klasicky odpružená a na motoru najdeme třeba rozvody OHV.

Royal Enfield Himalayan

Royal Enfield Himalayan

FOTO: Royal Enfield

Royal Enfield Himalayan

Royal Enfield Himalayan

FOTO: Royal Enfield

Jenže teď Royal Enfield vystřelil z pomyslné indické Aurory. Představil první motocykl, který má nové… Má toho hodně nového. Tak například je to první cestovní enduro. Není to žádný obr, vždyť výška sedla je 88 cm nad silnicí, a to i přesto, že světlá výška je 22 cm.

Motorka váží 182 kg, ale i s náplněmi. Zdvih přední vidlice je 200 mm, vzadu pak 180 mm. A tady se dostáváme k druhé novince. Vzadu už nejsou klasické pružící jednotky, ale poprvé centrální tlumič s přepákováním.

Royal Enfield Himalayan

Royal Enfield Himalayan

FOTO: Royal Enfield

Royal Enfield Himalayan

Royal Enfield Himalayan

FOTO: Royal Enfield

Ale pojďme k motoru. Čtyřdobý jednoválec má objem 411 ccm a označení LS410. Jak vidíte, číslice jsme rozklíčovali. Teď to LS. Jde o zkratku Long Stroke neboli dlouhý zdvih, jak je u RE tradicí. Z toho vyplývá ledacos. Třeba výkon pouhých 18 kW při 6500 ot./min. Točivý moment má 32 Nm v rozmezí 4000-4500 ot./min a tato síla je posílána na kolo pomocí pětistupňové převodovky a řetězu. Ale zapomněli jsme na tu třetí novinku. Poprvé má royal enfield rozvod jiný než OHV. Tady se objevuje OHC.

Pro indický trh je ale stále karburátorová příprava směsi, pro Evropu bude opět vstřikování. Pro Indii bude motocykl bez ABS, v Evropě je povinné. V Indii se začne prodávat v březnu, v Evropě až někdy v druhé půlce roku. Cena není známá, ale Royal Enfield si svojí starou techniku celkem nechává zaplatit.