Hlavní obsah

Nová škodovka do terénu na prvních fotografiích

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na ženevském autosalonu se představí tuzemská Škoda Auto s několika novinkami. Tou nejzajímavější bude jednoznačně koncept VisionS, který je posledním krokem k sériovému velkému SUV.

Foto: Škoda Auto

Škoda VisionS

Článek

Design nového konceptu je viditelně ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla. Hrany jsou výrazné, přímé a vytvářejí zajímavé hry světla a stínu.

Podívejme se ale na auto trochu do detailu, protože tady se už moc změn dít nebude. S délkou 4,70 m, rozvorem 2,79 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 m je to opravdu velký kus terénního vozu. Vždyť model Yeti má na délku 4,2 m. Automobil, postavený na bázi modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen, je prvním vozem značky Škoda se šesti sedadly uspořádanými ve třech řadách.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Foto: Škoda Auto

Škoda VisionS

Další novinkou této studie je její plug-in-hybridní pohon. Spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola.

U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy inteligentní pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol. Mezi všemi třemi motory vládne velice flexibilní souhra: řidič vozu Škoda VisionS může volit mezi několika provozními režimy – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí mód, vždy s cílem dosažení maximální efektivity.

Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou. Při souhrnném výkonu 165 kW (225 k) vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h. Na 100 km jízdy vystačí v normovaném cyklu s 1,9 litru benzinu (45 gramů CO2 na kilometr). Koncept ujede v čistě elektrickém režimu až 50 km, s oběma druhy pohonu na jedno tankování/nabití až 1000 km.

Foto: Škoda Auto

Škoda VisionS (2016)

Foto: Škoda Auto

Škoda VisionS (2016)

Na prudce rostoucí množství informací a požadavky pasažérů na online komunikaci odpovídá mladoboleslavská automobilka digitálním propojením automobilů (mobilní služby) a velkoryse velkými displeji pro optimální ovládání vozu a obsluhu infotainmentu každým z šesti cestujících. Ti se na všech sedadlech mohou k palubní síti připojit mnoha, zatím blíže nespecifikovanými způsoby.

Fabia jako Scout

Mezi další novinky patří třeba nová doplňková výbava ScoutLine pro model Fabia Combi s robustním offroadovým vzhledem. Jde o tradiční koncept vyplastování částí karoserie tak, aby vypadala jako terénnější verze, ve výbavě nebude chybět několik praktických i komfortních prvků… Zákazníci mohou volit ze tří benzínových motorů o výkonu 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k) a tří vznětových motorů o výkonu 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Combi ScoutLine

K těmto novinkám se v Ženevě přidají výstavní premiéry Škody Octavie RS 4x4 (už jsme měli i její test) a Škody Octavie G-Tec, tedy s pohonem na zemní plyn, ale nově i s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Anketa

Ohodnoťte známkou vzhled Škody VisionS
1
81,7 %
2
5,6 %
3
3,9 %
4
2,1 %
5
6,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 12115 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám