Článek
Nejdůležitější novinkou na stánku Hondy tak bude koncept nového civicu. Nová, nyní již desátá generace, se začne prodávat začátkem příštího roku, což už oficiálně potvrdila automobilka.
Produkční verzi tak očekáváme v září na pařížském autosalonu. K použité technice zatím nepadlo ani slovo, jisté však je, že nový civic se bude vyrábět v britské továrně ve Swindonu, odkud se bude vyvážet nejenom na evropské trhy, ale i do Spojených států.
Po loňské říjnové světové premiéře na tokijském autosalonu bude pak mít v Ženevě svoji evropskou premiéru model Clarity Fuel Cell. Vodíkové auto má dojezd 700 kilometrů. Auto je vybaveno vysokotlakým zásobníkem, ve kterém lze uchovávat vodík pod tlakem 70 MPa. Samotné natankování zabere pouhé tři minuty. Auto pohání motor o výkonu 130 kW (177 k).
Supersportovní NSX míří do Evropy
No a z úplně jiného ranku je supersportovní NSX. To se ukázalo už loni na detroitském autosalonu, evropští zákazníci se ale dočkají až letos. Prodejní cena pro evropský trh ještě prozrazena nebyla, v USA přijde na 156 tisíc dolarů (3,7 miliónu korun).
Původně měl NSX pohánět desetiválcový motor, nakonec je to pouze šestiválec se dvěma turbodmychadly. Dohromady má tento vůz celkem čtyři motory, protože spalovacímu pomáhá ještě jeden elektromotor, umístěný mezi motorem a převodovkou. Samotný spalovací motor má 507 koní a 550 Nm točivého momentu. Stovku zvládne NSX za tři sekundy a jede přes 300 km/h.
Nové NSX má devítistupňovou automatickou převodovku, přední kola mají rozměr 19 (pneumatiky 245/35Z R19), zadní 20 palců (295/30Z R20). Standardní součástí jsou keramické brzdy – šestipístkové vpředu, čtyřpístkové vzadu.