Hlavní obsah

Zkusili jsme, jak v autě funguje ovládání gesty

Novinky, maž

Ovládání gesty se právě dostalo do ceníků nových automobilů. Jako první jej nabízí BMW pro novou řadu 7, pracují na něm i další automobilky, třeba Volkswagen jej nabídne v roce 2017. Zkusili jsme, jak jednoduché a smysluplné je ovládání mácháním rukou ve vzduchu.

BMW řady 7: ovládání gestyVideo: Novinky

 
Článek

Není to tak dávno, co si do interiérů osobních automobilů našly cestu dotykové displeje. Pro další roky přibude i ovládání gesty, tedy pokud se neukáže, že je to slepá ulička. Ale třeba takový koncern Volkswagen už ukázal prototyp zařízení s ovládáním gesty a do výbavy by měl přijít už příští rok. Nové BMW řady 7 (G11) reaguje na gesta už nyní, je prvním vozem na světě, které to umožňuje.

Díky funkci Air Touch můžete ovládat hlasitost rádia nebo přijímat či naopak odmítat telefonní hovory. Jaké to je při praktickém použití? Když to někomu poprvé ukazujete, je to i zábavné. Třeba když zvyšujete hlasitost, musíte prstem jednou obkroužit, aby pohyb kamera ukrytá ve vnitřním zpětném zrcátku zaznamenala, a pak kroužením hlasitost rádia zvyšujete...

Funguje to z obou předních sedaček, ze zadní už jste mimo dosah přední kamery. Je to užitečné? Spíš zábavné, protože tu samou funkci můžete ovládat na volantu, aniž byste se ho museli rukama pustit. A na volantu je to rychlejší a bezpečnější. Ovládání gesty je podle nás slepou uličkou, která je zajímavá snad jen z marketingových důvodů. Co přijde příště – ovládání rádia myšlenkami?

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám