Článek
Je to tradiční schéma velkých korporací. Pokud chcete větší výkon, najměte víc šéfů. Tak nějak to funguje i u Volkswagenu. Tady dali do vývoje hned čtyři nové šéfy, kteří si rozdělí kompetence podle velikosti aut. Budou za zachycení trendů, rychlé uvedení konceptů a modelů na trh sami zodpovídat.
Malé vozy, jako je VW Up! nebo dlouho očekávané a stále nevydané malé SUV, povede bývalý produktový manažer Klaus-Gerhard Wolpert. O patro výše, tedy střední třídu, která zahrnuje třeba Volkswagen Golf, povede Karlheinz Hell, který byl šéfem nákupu elektronických komponent pro automobilku VW. O ty velké, jako je Volkswagen Passat, Touareg či Sharan, se postará Elmar-Marius Licharz, bývalý člen kontroly kvality.
Čtvrtá divize je čistě elektrická. Bude se zabývat pouze speciálními modely na elektřinu jako Phaeton nebo multiuniverzální vůz na bázi konceptu Budd-E. Tu povede Christian Senger, bývalý člen technické divize vývoje automobilových komponent Continentalu.
Navýšení počtu vedoucích pracovníků je poněkud překvapivé. Volkswagen už dávno oznámil, že z důvodů snahy o získání peněz na urovnání problémů s Dieselgate ustřihne vedení vývojové skupině nemalou jednu miliardu eur, tedy asi 27 miliard korun.