Spyker byla značka, něco jako kometa. Představila hned několik modelů, které zaujaly mnoho lidí. O skutečném prodeji jsme se ale nikdy nedozvěděli. Prý byl báječný. A to natolik, že si tahle značka mohla dovolit koupit zkrachovalý Saab.

Jenže to bylo příliš velké sousto. Finanční krize nejenže nedovolila rozjet znovu výrobu švédské značky, ale zcela utlumila i prodeje vozidel s vrtulí ve znaku. V roce 2014 tak vyhlásila firma bankrot, kterého se za půl roku zřekla a oznámila, že vlastně žádný bankrot není a všichni věřitelé jsou vyplaceni.

Šéf společnosti Victor R. Muller pak řekl něco v tom smyslu, že co bylo, bylo a je to zapomenuto. Teď se soustředí na nový vývoj, který by měl být součástí spolupráce s výrobcem elektrických letadel Volta Volaré GT4.

Na autosalonu v Ženevě na začátku března tak představí novinku, která by neměla navazovat na nic, co dosud bylo a co by mělo být právě ze vztahu k letecké společnosti. Takže žádný B6 Venator v novém střihu. Patrně půjde o zcela nový sportovní model s elektrickým pohonem. Bohužel zatím nic bližšího nevíme.