Článek
Srdcem modelu je dobře známý motor 2.0 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem. Nejvyšší výkon 195 kW (265 k) může být krátkodobě zvýšen (overboost) na 213 kW (290 k).
Maximum točivého momentu se zvýší z 350 na 380 Nm. Vůz se nabízí buď s manuální převodovkou nebo s automatickým DSG.
Zrychlit na stovku je možné za 5,9 s (DSG), respektive za rovných šest (manuální převodovka). Nejvyšší rychlost dosahuje 250 km/h u „manuálu”, automat je o zanedbatelný 1 km/h pomalejší.
Spotřeba paliva dosahuje teoretických 6,7 l (DSG), respektive 6,9 l/100 km.
V Česku se popisovaný model právě začal prodávat. Překvapí jeho prodejní cena - 789 900 korun, to za takto výkonné auto není přemrštěné.
V základu máte specifická 18palcová kola, bi-xenonové světlomety. Verze Clubsport se od běžného GTI odlišuje novým předním nárazníkem, výraznějšími bočními prahy, zadním difuzorem nebo vícedílným střešním spoilerem.
Základní provedení Golfu GTI s motorem o výkonu 220 koní je o 134 tisíc levnější, přijde na 655 900 korun.