Princip je následující – automobil překlopí svoji střechu (nebo jen A sloupky, podle konstrukce) dovnitř vozu. Následně se překlopí zadní díl dopředu, který zakryje tyto sloupky. Aby zcela překryl celé auto, podvozek se stáhne do sebe. To je umožněno tím, že přední náprava je na jakémsi polovičním rámu, jenž je spojený posuvně s rámem zadní nápravy.

Ve chvíli, kdy se překlápí zadní díl střechy, se dají oba díly rámu do pohybu a stáhnou se k sobě. Zmenší se tak rozvor a překlopený díl střechy se může zacvaknout k přední kapotě (viz fotogalerie).

Samozřejmě že takový systém by potřeboval poněkud jiný přístup k pohonné jednotce, než je klasický spalovací motor s nádrží. Jako ideální se tu jeví elektropohon, kdy se o výkon postará jeden elektromotor vpředu nebo dokonce dva v kolech. V rámech je pak dost místa pro akumulátory.

Takto ušetřené místo by mohlo být receptem pro města přeplněná auty, bez parkovacích míst. Pokud by vůz zmenšil svou délku na polovinu, mohl by ušetřit výrazně více místa nebo dokonce parkovat kolmo k chodníku.

Nápad je to zajímavý, ale nastává otázka, jestli s vozem případně půjde vyjet, když mu nenechají ostatní před a za ním dostatek prostoru na roztažení. Co udělá auto při nárazu, je věc druhá.