Hlavní obsah

Lincoln Continental se vrací na scénu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Byl to král. Léta nabízel Americe své služby a Amerika je využívala opravdu naplno. Lincoln Continental ale pak skončil bez nástupce. Teď je zpět. Efekty si nechává jen na drobnosti a spíš hraje na solidnost.

Foto: Lincoln

Lincoln Continental

Článek

V roce 2015 byl na autosalonu v New Yorku představený Lincoln Continental jako koncept. Byl přijatý vcelku kladně. A tak uběhl necelý rok a je tu sériová verze. Proti konceptu se změnily jen detaily. Třeba zadní víko kufru, nárazníky nebo interiér není tak lesklý, ale sází spíš na klasiku a solidnost.

Lincoln ContinentalVideo: Lincoln

Ostatně tohle auto právě vždy sázelo na solidnost a luxus. Takže i tady to tak je. Výstřední tu jsou snad jen kliky dveří, které jsou zabudované do stříbrného orámování oken.

Interiér je spíš zklamáním. Přece jen jsme čekali něco o kousíček odvážnějšího a více zahleděného do budoucnosti. Bohužel tohle je klasika tak klasická, že snad už jenom páčkové ovladače topení by byly klasičtější. Přesto by si nikdo neměl stěžovat na nepohodlí. Třeba sedadla jsou seřiditelná 30 směry, jsou vyhřívaná a klimatizovaná a mají masážní funkci.

Foto: Lincoln

Lincoln Continental

Foto: Lincoln

Lincoln Continental

Auto má systém automatického parkování s kontrolou okolí vozu na displeji v úhlu 360°. Rádio je velmi výkonné od firmy Revel. A co se týče bezpečnostní výbavy, tak tu je prakticky všechno.

Teď ještě se podívejme na techniku. Ta je více než zajímavá. Tak třeba auto má mít tři stupně nastavení – normální, komfortní a sportovní. S ním se nastaví nejen pružení, odezva na plyn a brzdy, ale také progresivní účinek zpětné vazby od volantu.

Pod kapotou pak číhá novinka, kterou nikde jinde nepotkáte. Jde o zcela nově vyvinutý šestiválec s dvěma turbodmychadly. Má tři litry a výkon 298 kW (405 HP) a točivý moment 542 Nm. Nic jiného v nabídce zatím nebude.

Foto: Lincoln

Lincoln Continental

Síla se přenáší na všechna kola, která jsou navíc vybavena elektronikou s aktivním „vektorováním“ přenosu síly na kola. To znamená, že v zatáčce se elektronika postará, aby kola měla přesně tolik síly, aby byl přenos na silnici co nejúčinnější i nejbezpečnější, a to nikoliv přibrzďováním, které maří sílu motoru.

Automobil se začne prodávat až na podzim tohoto roku, takže jeho ceny zatím nejsou známé.

Reklama

Výběr článků

Načítám