Byly doby, kdy automobilky nemusely dávat do vývoje tak ohromné peníze, protože technologické novinky nebyly tak rychle očekávány, a to ani v autech.

Jen si vezměte, jak dlouho trvalo prosazení airbagů od prvního sériového vozu (1971) až k nasazení ve všech vyráběných vozidlech (třeba v USA byla zavedena povinnost v roce 1998).

A podívejte se na dnešní dobu – třeba na ovládání komunikačních zařízení dotykem, a nikoli tlačítky, a teď nově i gesty. Rádia bez tlačítek už dnes má i Dacia a ovládání gesty, byť je v plenkách, nabídne do roka minimálně trojice automobilek.

A další rok to bude i Volkswagen. Jeho prvním vozem by měl být pravděpodobně nový golf, což znamená přesun této techniky z luxusního segmentu o patro níž.

O automobilech na výstavě CES 2016 jsme psali:
Mikrobus pro 21. století: na elektřinu ujede Budd-E 533 km
Závodní auto ovládané přes mobil
Volvo půjde ovládat hlasem
Nový Mercedes-Benz E je venku, připomíná luxusní třídu S
Konec nadržování, auta zvládnou iOS i Android

Nový systém Touch, který Volkswagen představil na technologickém veletrhu CES v Las Vegas, pracuje s displejem o úhlopříčce 9,2 palce s rozlišením 1280 x 640 pixelů.

Hlavní výhodou systému je jeho konfigurovatelnost. Řidič si může přesouvat informační okna tak, jak mu to vyhovuje, co chce vidět apod. Samozřejmostí je podpora všech systémů mobilní komunikace MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay.

Představený kus a prý i všechna plánovaná auta budou vybaveny indukčním nabíjením v přihrádce na středovém tunelu a v loketní opěrce mezi zadními sedadly. Kdo nemá mobil takto vybavený, bude se moci připojit rozhraním s USB C, které zaručí i extrémně rychlý přenos dat.

Trochu rozpaky budí informace o tom, že si lidé budou moci své nastavení nahrát na cloud a pak jej prostě jen vyvolat v jakémkoli jiném autě od Volkswagenu. Rozpaky vzbuzuje především informace, že tento cloud bude provozovat přímo Volkswagen, takže nebude možné využít stávající cloudová úložiště, která už bude majitel jistě mít.