Studie nazvaná Budd-E je 4,6 metru dlouhá, 1,9 metru široká a metr osmdesát vysoká. Jde tedy o trochu menší model než je aktuální transporter, avšak větší než třeba rodinný kompakt touran.

Budd-E stojí na 21palcových kolech. Původní ponorce není nová studie podobná vůbec, spíš připomíná aktuální MPV od Renaultu. Mimochodem, legendární T1 jsme nedávno řídili. [celá zpráva]

Zajímavé je, že popisovaná studie je postavena na nové koncernové platformě MEP (Modular Electric Platform), vytvořené pro hybridní vozidla. Pohonná jednotka je umístěna vpředu, baterie jsou pak zarovnány nad podlahou vozidla. Kapacita baterií činí 101 kWh, na 80 procent je údajně dobijete za půl hodiny.

Volkswagen Budd-E (studie, 2016)

Volkswagen Budd-E (studie, 2016)

FOTO: Volkswagen

Duchovní nástupce legendární ponorky se otevírá pomocí gest - v kapse máte klíč, přijdete k autu, poté stačí mávnout rukou a dveře se otevřou. Některé funkce lze ovládat hlasem, třeba zvýšení teploty ve voze. (Hlasové ovládání mají i některá současná auta, často je ale rychlejší zmáčknout příslušné tlačítko.)

O pohon se starají dva elektromotory (celkem 235 kW/317 k), které svůj výkon posílají na všechna čtyři kola. Nejvyšší rychlost je omezena při 150 km/h, ovšem dojezd na jedno nabití patří k rekordním - podle automobilky činí 533 kilometrů.

Volkswagen Budd-E (studie, 2016)

Volkswagen Budd-E (studie, 2016)

FOTO: Volkswagen