Ve Spojených státech navíc získávají zpět ztracené pozice na trhu američtí a japonští rivalové, napsala agentura Reuters. Odbyt Hyundai loni zůstal beze změny na 4,96 miliónu vozů. Cílem automobilky přitom bylo prodat 5,05 miliónu vozů. Výrazněji se loni nezměnil ani odbyt sesterské firmy Kia, která tak prodala 3,05 miliónu vozů namísto plánovaných 3,15 miliónu.

Podle analytiků se v letošním roce poptávka po automobilech v Číně oživí díky snížení daně z obratu. V Rusku, Brazílii a v dalších klíčových rozvíjejících se zemích však analytici počítají s pokračujícím útlumem automobilového trhu.

Hyundai a Kia předpokládají, že jejich souhrnný prodej letos stoupne o 1,5 procenta na 8,13 miliónu vozů z loňských 8,01 miliónu. Kia by měla v prvním pololetí otevřít svou první továrnu v Mexiku, zatímco Hyundai plánuje ve druhém pololetí spustit výrobu ve svém čtvrtém závodě v Číně.