Autonomní auto potřebuje vědět přesně, kde se nachází, ale také jak přesně vypadá silnice před ním. Nemůže mít jen kusou informaci o tom, že je tam jízdní pruh. Auto potřebuje vědět, jak je široký, jestli je po straně vysoký obrubník, kde jsou nerovnosti na silnici a kde přesně začínají platit dopravní značky. Prostě žádné triky dnešních navigací, které ukazují omezení rychlosti až po stovkách metrů ujetých v obci.

Toyota tak na výstavě nejmodernější elektroniky CES 2016, která se bude konat v lednu v americkém Las Vegas, představí novou generaci navigačních map, které se získávají zcela novým způsobem. Automobily, které získávají data o silnicích, jsou vybaveny třídimenzionálními laserovými skenery. Ty dokážou zaznamenat mnohem víc a mnohem podrobnější data než dosavadní konvenční způsoby.

Toyota ví, že tato data budou mít mnohem vyšší pravděpodobnost chyby. Ovšem ta se bude výrazně snižovat tím, že danými skenery bude disponovat mnohem více automobilů, které budou jezdit v každodenním provozu. Informace se tak budou neustále zpřesňovat a doplňovat. Postupně se začne s načítáním dálnic, posléze pak přijdou i města a vedlejší silnice. Velkou výhodou map bude přesnost na pět centimetrů a neustálá aktualizace dat, protože aut, která budou mít dané skenery, bude neustále přibývat s nástupem autonomních vozidel, kde dané skenery jsou standardní výbavou.