Článek
Zatímco Renault Laguna patřil k nejlevnějším vozům střední třídy, talisman má o desítky tisíc sebevědomější základní ceny. S cenou 619 900 korun (se základním dieselovým motorem a nejslabší výbavou) je dražší než superb, jehož cena se těsně dostala pod hranici 600 tisíc korun.
Otázkou samozřejmě je, za kolik si talisman v autosalonu reálně koupíte, odlišné jsou i základní výbavy obou modelů. Přesto - leckoho tento krok Renaultu možná překvapí.
V nabídce pro Renault Talisman jsou čtyři stupně výbavy, základní Life je zde spíše z marketingového důvodu kvůli opticky co nejnižší základní ceně (k dispozici je jediný motor, navíc vznětový).
Druhý stupeň už nabízí slušnou výbavu - sedmnáctipalcová litá kola, multimediální a navigační systém R-Link se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem, bezklíčové odemykání/startování nebo parkovací senzory.
Za benzínový motor stejně jako za diesel
Za základní benzínový motor (110 kW / 150 k a 220 Nm) dáte stejně jako za 130koňový diesel (se 320 Nm), 689 900 korun. Renault na talisman poskytuje standardně pětiletou záruku. Později přijde i praktičtější verze kombi.
Nový model, spadající do střední třídy, je dlouhý 4,85 metru, široký 1,87 m a vysoký 1,46 m. Rozvor dosahuje 2,81 metru. Talisman má klasickou tříprostorovou karoserii, zavazadelník má objem 608 litrů.
Renault vůz postavil na nové modulární platformě CMF, na záruku kvality konečné montáže si Francouzi dokonce pozvali odborníky z Daimleru, jakkoliv talisman nebude z mercedesu využívat žádné díly.