Článek
V březnu se Ford Focus RS představil na autosalonu v Ženevě. A vzbudil velmi dobrý ohlas. Jenže mnozí při jeho prohlížení v rukou drželi prospekty od Mercedesu, jehož model A45 AMG zvládne zrychlit na stovku za 4,2 sekundy, i Audi RS3 Sportback je na tom lépe.
Ford tak se svými 4,7 sekundy nemůže konkurovat, i když je to pro tento automobil nejlepší hodnota v dějinách.
A tak to vypadá, že Ford vytáhne z rukávu nové eso – limitovanou edici, která bude mít méně odhlučňovacích prvků, karbonové panely karoserie, polykarbonátová okna či karbon-keramické brzdy. Dieta by měla pomoct shodit nějakých 100 kg a stovku by měl tento model zvládnout pod čtyři sekundy.
U Fordu se nechali slyšet, že jejich čtyřválec 2,3 l nemá s nárůstem výkonu problémy. Prý klidně zvládne výkon i přes 400 koní. To ovšem nezvládne převodovka Getrag, musel by tak posloužit nějaký upgrade.
Pravděpodobně by došlo i na instalaci samosvorného diferenciálu i na zadek (dnes elektronicky ovládaný), instalaci jiných tlumičů a také pneumatiky. Ty by se mohly vzít z příplatkové výbavy – devatenáctky se semi-slicky Michelin Pilot Sport.