Článek
M4 GTS má spoustu technických zajímavostí a není lehké vybrat tu největší. Začneme váhou: kapota motoru, přední spoiler, střecha, zadní spoiler, výztuha přístrojové desky a zadní difuzor z uhlíkových kompozitů. Nosníky obřího zadního spoileru jsou z hliníku a výfukový systém s tlumičem jsou vyrobené z extrémně lehkého titanu.
Díky tomu činí hmotnost vozu 1510 kilogramů, což na sériové auto s hromadou bezpečnostní a komfortní výbavy a výkonem 500 koní není vůbec špatné. Ale zadní sedačky byste v GTS hledali marně, nejsou tady. Vzadu nechybí ani odlehčené dveřní výplně.
Další zajímavostí zvyšující výkon a snižující spotřebu paliva (ta je stejná jako u základní M4 – 8,3 l) je vstřikování vody. Vstřikování vody má nemalý chladicí efekt, který zvětšuje výkon a točivý moment, a to zejména při dynamické jízdě. Automobilka technologii testovala v Moto GP, kde jezdí safety car se vstřikováním této životadárné tekutiny. BMW uvádí, že voda je v podobě jemných kapiček rozprašována do komory sacího potrubí, kde se vypařuje a snižuje teplotu nasávaného vzduchu. [celá zpráva]
Motor a výkony BMW M4 GTS |
---|
Řadový šestiválec se vstřikováním vody, technologie M TwinPower Turbo (dvojice turbodmychadel, vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection, proměnný zdvih ventilů Valvetronic, proměnné časování Double-Vanos. |
Zdvihový objem: 2979 cm3, výkon: 368 kW/500 k při 6250 otáčkách za minutu, max. točivý moment: 600 Nm při 4000–5500 otáčkách za minutu. |
Zrychlení 0–100 km/h: 3,8 s, nejvyšší rychlost: 305 km/h. |
Poháněná jsou pochopitelně zadní kola, výkon se přenáší skrz sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku M DCT. Zadním kolům pomáhá vícelamelový diferenciál se zvýšenou svorností. Kola jsou kovaná. Pneumatiky? Michelin Pilot Sport Cup 2 vpředu s rozměrem 265/35 R 19; vzadu jsou ještě větší „salámy” – 285/30 R 20.
Do prodeje bude nový model uveden na jaře 2016. Prodejní cenu zatím BMW neodtajnilo. Bez příplatku bude k autu dodávaný paket Clubsport. Ten zahrnuje ochranný rám v barvě Acid Orange, šestibodové bezpečnostními pásy a hasicí přístroj. Mnichovští se chlubí i časem ze Severní smyčky slavného 21kilometrového okruhu Nürburgring, kde vůz vyvíjeli a testovali – 7:28 min.