Hlavní obsah

Škola driftu se závodním jezdcem Martinem Prokopem

Novinky, maž

V Česku se nedávno na letišti v Hoškovicích pro zákazníky i veřejnost představoval Ford Mustang, kde zájemce vozil český rally jezdec Martin Prokop. A protože mustang rovná se driftování, zeptali jsme se, jak na to.

Foto: Ford ČR

Martin Prokop v akci...

Článek

Předně - naučit se bezpečně a dobře driftovat, je velice složité. Přesvědčili jsme se o tom na akci pro novináře, kde jeden z účastníků roztočil auto tak, že skončil na travnaté ploše zabořený do hybridního mondea. Metr vedle něj měl auto zaparkované autor článku, na druhé straně zase stálo červené Audi RS6 Avant Martina Prokopa.

Tady jsou jeho základní rady, pokud máte vhodné auto (zadokolka, výkon alespoň 250 - 300 koní) a chcete zkoušet driftovat:

„Když si chcete driftování vyzkoušet, je třeba zvolit vhodný volný prostor. Nejlépe letiště nebo volnou velkou asfaltovou nebo betonovou plochu, kde je kam vycestovat ven, když se auto stane neovladatelné. První krůčky jsou těžké a chyby nastanou, což jsme viděli dneska.”

Největší problém začátečníků je ten, že pro vyvolání driftu dají buď moc plynu, nebo naopak málo.

„Driftování funguje trochu jinak než to, co používám v rally, kde z brzd přecházíme rovnou do smyku a bývá to ve vysoké rychlosti. Při driftování je to jinak: důležité je při brzdění ztratit hodně rychlosti brzděním, přenést ji na „zadek”, pak hodně přidat plyn až přehnaně a pak si auto volantem rozhodit.”

„Plynem se nešetří. Dokud se auto nezačne přetáčet, že by už udělalo hodiny, tak je potřeba si s plynem hrát a dávkovat ho. Držet smyk, ale nepřetáčet auto. Když uberete moc plynu, kola chytnou přilnavost. Když dáte moc plynu, auto se přetočí. Je potřeba trénovat balanc.”

Foto: Ford ČR

Český rally jezdec Martin Prokop

„Největší problém začátečníků je ten, že pro vyvolání driftu dají buď moc plynu, nebo naopak málo. Takže buď se okamžitě přetočili, nebo nevyrobili žádný smyk. To se jinak než ježděním nedá naučit.”

„V konečné fázi driftu je důležité soustředit se na to, abyste měli srovnaný volant. Zábavné je dát si pár kuželek a dát si přechod ze smyku do smyku. To je větší zábava než dlouhé smyky. Pro mě je to nejzajímavější část driftování,” uvedl pro Novinky.cz Martin Prokop.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Následky pokusů o driftování bývají občas nehezké.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám