Článek
Bertone, Zagato, Pininfarina nebo Giugiaro. To jsou jména, která oblékala a oblékají automobily do těch nejslušivějších oblečků.
Posledně jmenovaný po účinkování v designérských střediscích Bertone a Ghia založil v roce 1968 vlastní dílnu Italdesign, kde později začal pracovat i jeho syn Fabrizio. Společně začali vytvářet karoserie na mnoho automobilů, nejvíc se ale asi proslavila jejich spolupráce s automobilkou Volkswagen. Vždyť už první Volkswagen Golf vyšel z pera tohoto automobilového génia.
Spolupráce s Volkswagenem se natolik rozrostla, že koncern v roce 2010 koupil 90,1 % akcií karosárny Italdesign a letos v červnu zbylá procenta. Giorgetto Giugiaro při té příležitosti oznámil, že se bude věnovat vlastním aktivitám. Ale jak to vypadá, ta aktivita vypadala asi tak, že Giugiaro objel Čínu, Koreu, Indii, SAE a všude se vyptával, jestli někdo nepůjde do nového podniku s ním. Nyní prý zvažuje nabídky, které dostal a až se rozhodne, bude „pokračovat v tom, co umí nejlépe – v navrhování automobilů“.
Vyráběná auta navržená studiem Italdesign Giugiaro:
Volkswagen Golf, Volkswagen Scirocco
Fiat Uno, Fiat Panda, Fiat Punto
Alfa Romeo Alfasud, Alfa Romeo Brera
Daewoo Matiz
Lamborghini Gallardo
Mini
Maserati MC12, Maserati Quattroporte
Daewoo Lanos
Seat Ibiza, Seat Toledo,
Renault 21, Renault 19
Saab 9000
Lancia Thema
Subaru SVX
BMW M1 a další
Mimo oficiální záznamy se ale povídá, že prodej jeho Italdesignu byl dlouhodobě plánovaný, ale zbylá procenta prodal kvůli odchodu svého dlouholetého přítele Ferdinanda Piëcha, který v koncernové hierarchii neustál souboj o pozice s Martinem Winterkornem.