Hlavní obsah

Britský supersport nabídne až 1020 koní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značku Ultima asi zná každý, kdo trochu fandí autům. Nyní přichází nový model Evolution, který nahradí oba dosavadní – GTR i Can-Am. Nabídka je ale i tak bohatá – je to jak kupé, tak kabriolet a v nabídce je patnáct (!) výkonových verzí.

Foto: Ultima

Ultima Evolution, Ultima

Článek

Ultima je firma, která se soustředí na vývoj a výrobu vozů, jejichž hlavní předností je rychlost. A ne rychlost jen dopředná, ale i v zatáčkách. Puristické pojetí je tu dotaženo do extrémů. Prostě nedostanete dřevěné obložení palubní desky či navigaci.

Foto: Ultima

Ultima Evolution

Ultima nabízí sedačku, volant, pedály a pár tlačítek a budíků. Pro zvýšení komfortu si můžete objednat rádio. A k tomu bestiálně silný motor a karoserii lehkou jak pírko.

Nová Ultima Evolution má pod kapotou motor z Chevroletu Corvette – LS V8. Výkon si vybere každý podle svých potřeb – je tu patnáct stupňů, kde nejslabší je 261 kW (350 koní) a nejsilnější 760 kW (1020 koní). Točivý moment vrcholného provedení je bestiálních 1246 Nm.

Foto: Ultima

Ultima Evolution

Přes šestistupňovou převodovku Porsche systému transaxle se výkon přenáší na kola tak rázně, že auto zrychlí na stovku za 2,3 sekundy. Ale pokračujeme – 100 mil za hodinu (161 km/h) pokoří vůz za 4,9 sekundy, 150 mph (241 km/h) za 8,9 sekund a maximální rychlost je pak dána na 240 mph (386 km/h).

Hmotnost vozu je pouhých 940 kg. Auto stojí na kovaných ráfcích obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 2 o rozměrech 245/35ZR18 vpředu a 335/30/ZR18 vzadu.

Reklama

Výběr článků

Načítám