Hlavní obsah

Ken Block předvedl nový Focus RS při závodu do vrchu, jel i bokem

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třetí generace Focusu RS se představila v britském Goodwoodu v tradiční jízdě do vrchu. Za volantem seděl Ken Block, rally jezdec proslulý svými divokými videi, které shlédly milióny diváků. S eresem jezdil Block v Goodwoodu bokem.

BEZ KOMENTÁŘE: Ford Focus RS, řídí Ken BlockVideo: Ford

 
Článek

O pohon se ve Focusu RS stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Zde byl přepracován – twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon – a to Ford tajil nejméně půl roku – 350 koní (257 kW). Motor lze vytočit do 6800 otáček.

Točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm během 2000 až 4500 otáček, po dobu 15 sekund lze díky overboostu z motoru dostat ještě o 30 Nm více. Kdo myslel, že Ford nyní prozradí i zrychlení na „stovku“ a maximální rychlost, tak se plete. Tyto dvě zbývající informace stále bůhvíproč nejsou k dispozici.

Převodovka je šestistupňová, přímo řazená. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. K dispozici budou i „lepivé“ Pilot Sport Cup 2, určené zejména pro závodní okruhy.

První Focus RS s pohonem všech kol

Focus RS vůbec poprvé dostane pohon všech čtyř kol. Ford tento systém se dvěma elektronicky řízenými lamelovými spojkami nazývá Ford Performance All-Wheel-Drive. Pohon na všechna čtyři kola nabídne dynamické vektorování točivého momentu. Hnací moment lze přenést nejen v podélném, ale i v příčném směru – mezi levým a pravým zadním kolem.

Na videu je vidět, jak auto při velmi rychlé jízdě dovede v zatáčce vybočit svou zádí. Na zadní nápravu lze nasměrovat až 70 procent točivého momentu, přičemž až 100 procent točivého momentu aktuálně dostupného na zadní nápravě lze poslat na jedno kolo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám