Článek
Nový model narostl do výšky (v porovnání s předchůdcem o 53 mm), je také nepatrně širší. Na délku je nová X1 o 38 mm kratší, nabídne však mírně větší rozvor náprav a větší zavazadlový prostor - 505 litrů proti 420 l u minulé generace.
V nabídce už není šestiválec jako u první generace, všechny motory mají válce čtyři a většina z nich je spojena s osmistupňovou převodovkou ZF. Některé motory lze spojit i s přímo řazenou převodovkou, čtyři ze šesti variant mají pohon všech čtyř kol xDrive. výkonový rozptyl má hodnoty 110 až 170 kW (150 až 231 koní).
Modelová paleta se v listopadu 2015 rozšíří o několik variant poháněných tříválcovými motory: X1 sDrive18i s výkonem 100 kW/136 k a X1 sDrive16d s výkonem 85 kW/116 k. Jak je patrné už ze samotného názvu, obě varianty mají poháněnou pouze jednu nápravu.
BMW X1 se vyrábí v továrně v Regensburgu a bude se nabízet celkem v šesti variantách - čtyři budou s pohonem obou náprav (xDrive25i, xDrive20i, xDrive25d, Drive20d), dvě
verze mají pohon pouze předních kol - sDrive20i a sDrive18d.
Prodej bude zahájen letos v říjnu, ceny zatím nebyly oznámeny. První generace X1 se prodalo 730 tisíc kusů.