Hlavní obsah

BMW ukázalo své nejmenší SUV v nové podobě, dojde i na tříválce

Novinky, maž

Mnichovská automobilka ukázala druhou generaci svého nejmenšího modelu z kategorie sportovně-užitkových vozů. Nová X1 se svým vzhledem přiblížila větším modelům z řady X, na první pohled si ji spletete třeba s větší X3. Všechny nabízené motory mají čtyři válce, na tříválcové verze dojde krátce po uvedení na trh.

Foto: BMW

BMW X1 (2015)

Článek

Nový model narostl do výšky (v porovnání s předchůdcem o 53 mm), je také nepatrně širší. Na délku je nová X1 o 38 mm kratší, nabídne však mírně větší rozvor náprav a větší zavazadlový prostor - 505 litrů proti 420 l u minulé generace.

V nabídce už není šestiválec jako u první generace, všechny motory mají válce čtyři a většina z nich je spojena s osmistupňovou převodovkou ZF. Některé motory lze spojit i s přímo řazenou převodovkou, čtyři ze šesti variant mají pohon všech čtyř kol xDrive. výkonový rozptyl má hodnoty 110 až 170 kW (150 až 231 koní).

Modelová paleta se v listopadu 2015 rozšíří o několik variant poháněných tříválcovými motory: X1 sDrive18i s výkonem 100 kW/136 k a X1 sDrive16d s výkonem 85 kW/116 k. Jak je patrné už ze samotného názvu, obě varianty mají poháněnou pouze jednu nápravu.

Foto: BMW

BMW X1 (2015)

Foto: BMW

BMW X1 (2015)

BMW X1 se vyrábí v továrně v Regensburgu a bude se nabízet celkem v šesti variantách - čtyři budou s pohonem obou náprav (xDrive25i, xDrive20i, xDrive25d, Drive20d), dvě

verze mají pohon pouze předních kol - sDrive20i a sDrive18d.

Prodej bude zahájen letos v říjnu, ceny zatím nebyly oznámeny. První generace X1 se prodalo 730 tisíc kusů.

Foto: BMW

BMW X1 (2015)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám